850_T5_ skrev:
Om man hade flyttat över all utrustring till GLT så det hade blivit t5 så måste det väl blir bättre fart i den motor eftersom det är 2.5 liters motor mot t5:ans 2.3 liter motor ?
I en GLT på så kallade 2,5liter (egentligen 2415cc eller nåt sånt) så skiljer detta mot T5an:
83mm borrning i GLT vs 81mm borrning i T5an.
Sen har du högre komp med andra kolvar, vilket du inte vill ha i en T5a.
Så egentligen kan du utgå ifrån den gamla 2,5t motorn, som var en GLT-motor fast med lägre komp ungefär.
Eller så skaffar du en RN-motor, från -03 och framåt, som redan har 2513cc tror jag, eller en 2,5T, men de håller inte för mer än en 400-450hk.
RN-blocken tål lite mer, beror på hur mycket man laddar och vad man har för mottryck, o.s.v.
Vaktkonstapeln har kört 6000 mil, tror jag det var, med sin 500hk S60R motor i sin T-Gul.
Men för maximalt tryck så utgår man ifrån en 2,3liters motor med de tjocka cylinderväggarna, och så kan man schimsa och stifta blocket så lär det inte hända mycket.