Hej, jag har problem med vattenkondens i bagage utrymmet på min Volvo 740 sedan.
Vet nån hur jag ska bli av med detta? Behöver jag byta listen mellan luckan och bagaget, finns de nåt "dräneringshål" som kan ha täppts igen?
När det regnat mycket eller snöat så är de fullt med vattendroppar på undersidan av luckan vilket verkligen inte är bra för slutsteg eller dylig elektronik när dessa droppar när på de.
Sitter några i bottnen av vänster och höger balja bak, lyft på mattan så ser du dem. Små svarta plastpluppar. Har för det mig det sitter nån i reservhjulsbaljan också, bara ta ur dem och rengöra.
Sitter några i bottnen av vänster och höger balja bak, lyft på mattan så ser du dem. Små svarta plastpluppar. Har för det mig det sitter nån i reservhjulsbaljan också, bara ta ur dem och rengöra.
sätt i en avfuktare finns och köpa i en del affärer kostar ca-100kr biligt om man tänker på vad ett steg kostar sätt en i hatthyllan med så slipper du att innertaket lossnar
Är det inte så att det ska vara öppet mellan bagagerummet och kupe'n ? För att förhindra kondens på bakluckan . På 240 har jag för mig att det sitter en list på insidan vid rutan som ska ventilera .
Jo sant men då måste man ju helst ha ett värmegarage och det har inte jag. Tänkte man kunde göra en lösning medans bilen står ute eller i kallt garage.
Får väl riva upp alla mattor och torka rent för hand och göra rent alla dräneringshål. Får hoppas detta hjälper. Har ju även lite fukt under mattan vid pedalerna.
jag hade också samma problem med min gamla bil. . . min lösning var att skrota bilen. . haha. . förhoppningsvis har du mer tållamod än vad jag hade. . . !!!