3998
Sök

Kondens i bagaget

193 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Hej, jag har problem med vattenkondens i bagage utrymmet på min Volvo 740 sedan.

Vet nån hur jag ska bli av med detta?
Behöver jag byta listen mellan luckan och bagaget, finns de nåt "dräneringshål" som kan ha täppts igen?

När det regnat mycket eller snöat så är de fullt med vattendroppar på undersidan av luckan vilket verkligen inte är bra för slutsteg eller dylig elektronik när dessa droppar när på de.

Tacksam för snabba svar.

1 878 Inlägg
17 januari 2009
har samma problem. men inte för att jag bryr mig om det. jävla vinterbil sen får rulla ändå smile

193 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Okej, dum fråga kanske. Men vart sitter dräneringshålen på 740? tongue

Med lem
1 127 Inlägg
17 januari 2009
Sitter några i bottnen av vänster och höger balja bak, lyft på mattan så ser du dem. Små svarta plastpluppar. Har för det mig det sitter nån i reservhjulsbaljan också, bara ta ur dem och rengöra.
Senast redigerat av H3dlund (17 januari 2009)

1 878 Inlägg
17 januari 2009
H3dlund skrev:
Sitter några i bottnen av vänster och höger balja bak, lyft på mattan så ser du dem. Små svarta plastpluppar. Har för det mig det sitter nån i reservhjulsbaljan också, bara ta ur dem och rengöra.

Stämmer.

Dock är mina hur fina som helst. ändå kondens.

193 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Okej, men som Frozen1985 skrev. Om detta in hjälper då¨, va kan man då göra ?

Med lem
1 127 Inlägg
17 januari 2009
Asjohem skrev:
Okej, men som Frozen1985 skrev. Om detta in hjälper då¨, va kan man då göra ?

Byta ut list/listerna mellan skuff och baklucka kanske?

193 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Okej. Tack för dom snabba svaren, får försöka lösa detta när ja får in bilen i garaget igen smile

OVERBOOSTED
852 Inlägg
18 januari 2009
sätt i en avfuktare finns och köpa i en del affärer kostar ca-100kr biligt om man tänker på vad ett steg kostar sätt en i hatthyllan med så slipper du att innertaket lossnar

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
18 januari 2009
Är det inte så att det ska vara öppet mellan bagagerummet och kupe'n ? För att förhindra kondens på bakluckan . På 240 har jag för mig att det sitter en list på insidan vid rutan som ska ventilera .

Schipperke rules !

193 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Vet du nån speciell affär som säljer av fuktare ?
Mitt innertak har redan lossnat, men bra att veta sen när jag byter de wink

149 Inlägg
18 januari 2009
Asjohem skrev:
Vet du nån speciell affär som säljer av fuktare ?
Mitt innertak har redan lossnat, men bra att veta sen när jag byter de wink

ÖB har avfuktare. även clas ohlsson har tror jag. finns på många ställen.
tror till och med att ica maxi hade sist jag var där.

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

399 Inlägg
18 januari 2009
jag har samam problem och köpa sån där avfuktnings skit funkar inte. bästa e väl att öppna alla dörrar osv... å vädra ut hela bilen.

VOLVO for life

193 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Jo sant men då måste man ju helst ha ett värmegarage och det har inte jag. Tänkte man kunde göra en lösning medans bilen står ute eller i kallt garage.

193 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Får väl riva upp alla mattor och torka rent för hand och göra rent alla dräneringshål. Får hoppas detta hjälper. Har ju även lite fukt under mattan vid pedalerna. sad

905 Inlägg
18 januari 2009
jag hade också samma problem med min gamla bil. . . min lösning var att skrota bilen. . haha. . förhoppningsvis har du mer tållamod än vad jag hade. . . !!!

Sök