3455
Sök

Tomgångsmotor s40 t4 - placering?

Kyltekniker
166 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Hejsan, jag har problem med tomgången och bilen kan dö ibland om jag ligger på höga varv när jag kör in kopplingen. Den hackar lite också ibland vid 1000-2000 varv.

Var sitter tomgångsmotorn? Är det den? (inte min bild, hoppas de är okej att låna den) Tack på förhand

http://i37.tinypic.com/23t5cvl.jpg
Senast redigerat av bemve (2 december 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 december 2008
bemve skrev:
Är det den?

Japps!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

6 Inlägg
18 januari 2009
Vad heter den del som tomgångsmotorn sitter på????

Ska man bara spruta in 5-56 i hålet på sidan av tomgångsmotorn för att rengöra den?

mvh// Danne

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 januari 2009
delen som tomgångsmotorn sitter fast i är insuget.

lossa tomgångsmotorn med två torx, det är en slid som släpper luft från slangen som går mellan IC och insug samt sen genom tomgångsmotrn och förbi in på baksidan av gasspjället.  filura en sekund och klura ut hur den funkar så ser du hur du skall smörja den.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

6 Inlägg
18 januari 2009
Men man kan ju skruva bort den yttersta delen som pilen på bilden visar?? Så att man får 2 delar?

Ska man spruta in i den lilla yttersta delen med? Alltså den delen sitter med 2 vanliga skruv på den som sitter med torx-skruven...

Man borde kunna testa om tomgångsmotorn funkar genom att koppla köra 12voltsström till kontakten på sidan om man kopplar med 2 vanliga ledare från batteriet?
Senast redigerat av dannes40t (18 januari 2009)

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 januari 2009
som sagt filura på hur den fungerar och smörj där den är lagrad. jag har aldrig delat på någon.

6 Inlägg
18 januari 2009
Okej, tack för svaren, undrar bara om man ska knacka bort metall-locket till vänster på "tomgångsmotorn" för att komma åt att rengöra bättre, eller måste man gå in och rengöra genom hålen på plattan som sitter mot insuget?

Sök