3049
Sök

Någon som kan byta tankarmatur på en Volvo 745?

helt galen
388 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
#1
Jag har ny tankarmatur, men söker någon som antingen kan byta den billigt eller har specialverktyget för detta att låna/hyra ut över en dag?
Alternativt vet en billig PÅLITLIG verkstad i Göteborgsområdet som gör detta?

Varför åka fort när man kan åka brett?

321 Inlägg
25 september 2007
#2
Volvotjej84 skrev:
Jag har ny tankarmatur, men söker någon som antingen kan byta den billigt eller har specialverktyget för detta att låna/hyra ut över en dag?
Alternativt vet en billig PÅLITLIG verkstad i Göteborgsområdet som gör detta?
Vilket specialverktyg? Bytte på en 744 -91:a och den var det bara att lossa locket, lossa slangar och sladdar, skruva loss den stora "ringen" som håller amaturen och dra upp hela paketet. hmm
Senast redigerat av HardCore (25 september 2007)


helt galen
388 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
#3
Finns ett fånigt verktyg som gör det smidigare att få loss plastringen i öppningen.

Varför åka fort när man kan åka brett?

18 Inlägg
26 september 2007
#4
Volvotjej84 skrev:
Finns ett fånigt verktyg som gör det smidigare att få loss plastringen i öppningen.
Det är väl bara ta en stooor pollygrip eller nått? det var då inte så svårt att plocka loss på min.

321 Inlägg
26 september 2007
#5
Jag skruvade med händerna. Köp annars en stooor polygrip på biltema.


helt galen
388 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
#6
OK. Då blir det ett varv till Feltema och köpa stor polygrip, är less på att räkna mil och gissa mig till hur hårt jag har kört och hur långt jag kommer. Tack!

Varför åka fort när man kan åka brett?

7 Inlägg
26 september 2007
#7
ge mig ett par hundra så byter jag den

Life without Turbo is no life

1 813 Inlägg
1 oktober 2007
#8
skruvmejsel å en hammare så slå du den runt ett två varv sen byter du den å sen gör du lika dant fast åt andra hållet för å spänna den;) gjorde jag på min s40 :Pfunka bra. man byter ju inte den så många gånger så tongue !! funkade för mig iaf:P

Åk före du så väntar jag på dig där..!

3 Inlägg
15 oktober 2007
#9
säger samma som dj_padde, bara ta en hammare o skruvmejsel funkar hur bra som helst, så har ja gjort på mina bilar.

Volvotok
38 Inlägg
23 oktober 2007
#10
på min 745a satt den som fan, fick kapa sönder den, testade med stor polygrip och mejsel och hammare, men "tänderna" bara gick sönder på plastringen, men de värsta var ju att få dit den nya gummitätningen, tycker ja iaf

745 Turbo -88

6 Inlägg
19 januari 2009
#11
hm. finns annars oljefilter av dragare. använde dom på Volvo när dom bytte min. plus mycket bättre grepp med en sådan, och slipper förstöra plast ringen m.mcool

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
19 januari 2009
#12
ta en hamare och en mejsel är det bästa gorde det själv på jobbet för nån vecka sen ! finns ett special verktyg men är ingat att använda ! 

Minns inte vad nummret på vertyget var just nu men men



Sök