3766
Sök

Hur undvika 2a för vassa skärmkanter?

I got Dubs!
2 423 Inlägg
10 januari 2009
silvertejp - skärmkant på rulle big_smile

2 126 Inlägg
10 januari 2009
Irmscher Vectra skrev:
Fordplåt! =Silvertejp på skärmkanten. big_smile

Vad är Opelplåt då? en påklistrad mjölkartong? wink

127 Inlägg
10 januari 2009
han verkar ha fått svar på sin fråga nu

4 299 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Nu är det en ny fråga då bilen som sagt har rätt mycket rost tongue

Har hört många som fått nedslag på rost i hjulhusen, men jag har bara hört om folk som fått de på dom främre hjulhusen...

På den här bilen har det rostat en del i hjulhusen bak, vet ni hur SBP ställer sig till det?? Nåt jag behöver oroa mig för??

//Jacob

Medlem 34530
908 Inlägg
19 januari 2009
Rallyhalle skrev:
Nu är det en ny fråga då bilen som sagt har rätt mycket rost tongue

Har hört många som fått nedslag på rost i hjulhusen, men jag har bara hört om folk som fått de på dom främre hjulhusen...

På den här bilen har det rostat en del i hjulhusen bak, vet ni hur SBP ställer sig till det?? Nåt jag behöver oroa mig för??

//Jacob

Beror väl på hur mycket det är. Men jag fick nedslag på hjulhusen bak på min Nissan primera. Men det var för 7-8 år sedan.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

12 086 Inlägg
19 januari 2009
Jag mår illa av tanken med silvertejp på skärmarna, som dessutom är spraylackade i fel ton! eeuuww

4 299 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
VictorW skrev:
Beror väl på hur mycket det är. Men jag fick nedslag på hjulhusen bak på min Nissan primera. Men det var för 7-8 år sedan.

// Victor

Hmm, aj då... Inifrån bagaget så ser man ju ut när man plockar bort innerpanelen. Men det beror mestadels på skärmkanten som har rostat bort en del...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/303650_r643ed.jpg

Och det här är det enda kom jag på nu som man ser igenom... Och det har ju gått igenom tidigare år då den sett ut såhär rätt länge (iof inget man kan förlita sig på).

CNC operatör
280 Inlägg
19 januari 2009
den största släggan du hittar så löser du det problemet

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

blacken
19 januari 2009
Rallyhalle skrev:
VictorW skrev:

// Victor

Hmm, aj då... Inifrån bagaget så ser man ju ut när man plockar bort innerpanelen. Men det beror mestadels på skärmkanten som har rostat bort en del...

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/303650_r643ed.jpg

Och det här är det enda kom jag på nu som man ser igenom... Och det har ju gått igenom tidigare år då den sett ut såhär rätt länge (iof inget man kan förlita sig på).

Se det ifrån denna sidan. Där så har du en ypperlig möjlighet att lära dig att svetsa..smile

4 299 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
blacken skrev:
Rallyhalle skrev:
VictorW skrev:

// Victor

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/303650_r643ed.jpg

Se det ifrån denna sidan. Där så har du en ypperlig möjlighet att lära dig att svetsa..smile

Hehe, precis smile Lär bli mycket svetsövningar på den här bilen tongue

71 Inlägg
19 januari 2009
På tal om silvertejp och skärmar så såg jag en gång en Plymouth Valiant med fasttejpade skärmar, naturligtvis med silvertejp. Var rätt komiskt faktiskt.

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

Sök