3538
Sök

hjälp mede30 styrning

Bajspackare
15 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
hejsan! jag smällde in i en trottoarkant förra året och eftersom jag bor i norge är delar inte så tillgängliga.
bärarmen blev helt ihoptryckt, så jag provade att byta den, då satt däcket inte längre längst in i hjulhuset (högerfram), kämpade upp för uppfarten i snö och minusgrader i en timme, men när jag kommer ut på vägen och gasar upp är styrningen åt helvete. den gav respons i låga hastigheter men över 10km/h så kändes styrningen helt slapp och framvagnen åkte dit den kände för. jag har fått krängningshämmaren nu, men det är nånting (styrleden?) som är krökt. om jag byter kräningshämmaren samt fästet till den och byter styrleden, kommer det gå att köra den igen då?

tack på förhand!big_smile

"Och på den åttonde dagen skapade gud bakhjulsdriften"

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 januari 2009
är ratten "sne" när däcken står rakt fram ?
då är de oftast styrstaget
men kolla på det och känn om däcket glappar åt något håll
kan även vara länkarmen som fått sig en smäll då dom är rätt känsliga på E30

Bajspackare
15 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
kan springa ner till bilen och kolla, ratten var hur som helst när jag körde den iaf!hmm

Bajspackare
15 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
kom på att det var länkarmen som var bytt och inte bärarmen! den var helt krökt när jag bytte den! vad kan det vara då?roll

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 januari 2009
AdrenaLinus skrev:
kom på att det var länkarmen som var bytt och inte bärarmen! den var helt krökt när jag bytte den! vad kan det vara då?roll

kollat så fjäderbenet inte är böjt ?
de va likadant på min efter detta
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22688/478073_myl98m.jpg
bytte länkarm och styrstag de blev lite bättre
men fjäderbenet va skevt och krägningshämmnaren (stavning?) var böjd så det kan bero på det me

Bajspackare
15 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
krockade nästan likadant, länkarm är bytt, krängningshämmaren får jag imorn eller på onsdag, han sa att dämparna och fjädrarna klarat sig, och fjäderbenet är intakt. men jag kollar mekonomen just nu, men ska jag köpa styrstag för styrningsdämpare eller ej för styrningsdämpare? :S

Bajspackare
15 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
förresten, kunde du köra bilen efter det? för jag behöver bara få den till sverige, men som det är nu så går den bara att köra sakta som fan:P

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 januari 2009
jora min gick att köra sådär
dock hoppade och skuttade den lite som den ville i högre fart än 50 tongue
angånende styrstag så vet jag inte vilket som är till din

Bajspackare
15 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
hmm fasiken, hur tar jag reda på det lättast då?hmm