2497
Sök

Specialbyggd baslåda

466 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Hej vet någon vart jag kan köpa en baslåda till min 12a. den ska sitta i hålet där varningstriangeln sitter. mellan hjulhuset och bagageluckan på min golf 3a. eller någon som är bra på att slänga ihop en billigt

R1 driver!
5 128 Inlägg
10 januari 2009
Du får nog pula med det själv är jag rädd, eller om du lämnar in den till kanske brl eller något liknande, men då kommer det att kosta. Men annars, räkna på lådvolym och sen gör en i glasfiber smile

Saab
344 Inlägg
10 januari 2009
åk till din närmaste billjuds butik, dom kan nog hjälpa dig, tex brl

466 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
mm fan får kolla det. hur ska jag göra i glasfiber? måste väl ha en mall?

R1 driver!
5 128 Inlägg
10 januari 2009
Det blir till att pula ihop en egen mall. Blir till att beräkna ganska mycket, tänkt då även på att du måste ha förstärkningar i hela lådan, så den inte kolapsar av trycket!

466 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
ok några tipps på förstärkningar? har alldrig byggt något sådant här

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 januari 2009
Har du aldrig plastat innan så kan du söka både här, zatzy mm (även google) efter projekttrådar och guider där det gås igenom hur man plastar.

En spontan tanke som poppar upp i min skalle är iaf att maskera området där du vill att lådan skall ligga och börja plasta upp där....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

R1 driver!
5 128 Inlägg
12 januari 2009
Och sen bör du ha någon form av reglar att stadga lådan med. Och göra t.ex. bottenplattan och toppen i mdf eller spånskiva för extra styrka och något ordentligt att fästa basen i. Sen blir det till att pilla smile

466 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
ok ehhehe tack för hjälpen.

627 Inlägg
12 januari 2009

We Ride Togheter, We Die Togheter!

466 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
fan vad nice--- jätte tack.....

627 Inlägg
12 januari 2009
Läs på noga innan och se till att samla på dig information innan du ger dig på att plasta.. lite b om allt skulle gå åt helvete för något man inte visste om! smile Han förklarar visserligen rätt bra men det finns fler sånna trådar där man får bra tips! Läste senaste idag om att man måste låta allt härda ordentligt annars luktar det polyester i hela bilen....

466 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
ok ja man måste göra det bra. samma jag skulle dämpa dörrarna men det är för trångt.  hur blir det om man dämpar bagaget? blir det bättre med eller utan asfaltsmatta?

627 Inlägg
13 januari 2009
Jag dämpade bagaget på min förra bil med vanlig simpel (god forbid) Biltema dämpmatta. Det blev ritkigt bra. Asfaltsmatta vet jag inget om dessvärre.. Tror vilken billjudsfirma som helst kan svara på vad som är bäst!

billjuds nörd:P
12 Inlägg
25 januari 2009
asfaltsmattan är kanon får typ itne nog av den i min har ca 10ark i varje dör då jag försökte mig på at bygga en baslåda av dörren men 10" e lite för stort(A) i dörren...men nu är det iaf stummt å tyst i bilen.

See, I'm not a monster...I'm just ahead of the curve

Sök