5203
Sök

Köpråd; Golf vr6

61 Inlägg
28 januari 2009
#41
Då har  du läst dåligt på vr6.nu kan jag säga, det dyraste vag tar är max 20000-25000 och man kan få ner det till 6-7 svart.
Senast redigerat av mackelito (28 januari 2009)

269 Inlägg
28 januari 2009
#42
alla gamla bilar har sina fel osv ... Köpte själv en vr6 o då jag vil ha mina bilar i bra skick så renoverades motorn me´d allt vad det innebär ,,..

Min tips ä köp en som kedjor o allt är byt på ..

Sen så har allt sitt pris , vad har du tänkt att betala

VW Passat R Tdi 4motion

2 Inlägg
28 januari 2009
#43
Som sagt, 40 000kr? Snarare runt 18k-20k brukar VAG ge i offert.

Det är som dem flesta säger - kamkedjedelarna är viktigast. Är du beredd att meka med den, eller känner någon som kan göra det billigt åt dig, så kan du köpa en VR6:a som inte "kamkedjepaketet" är bytt på och så ordnar du det så fort som möjligt. Annars råder jag dig att leta efter en med allt det bytt.
Senast redigerat av pescha (28 januari 2009)

Dieselgypsy
538 Inlägg
28 januari 2009
#44
Och nu får du ett svar från killen som postade checklistan. Den checklistan är skriven av min bror då jag köpte min VR6 för snart 5 år sen. För ett tag sen gjorde jag om checklistan och skrev en guide som tydligen uppskattas av många.

Jag rekommenderar dig att läsa den, eftersom det är den mest kompletta köpguiden som finns till Golf VR6.

http://www.vagpower.nl/vr6dohc/K%C3%B6p … R6v202.pdf

Idag har jag ännu kvar min VR6, efter snart 5 år och 7700 mil, och jag kan lova dig att en Golf VR6 är en problemfri och underbar bil enbart den är väl underhållen! Jag har under all min tid blivit ståendes längs vägen enbart 1 gång, och det var då spännrullen till multiremmen gick sönder. Detta fixade jag 1500 kr senare.
Jag är idag ännu lika kär i min VR6 som dagen jag köpte den. Den är underbar att köra, allt från korta svängar i stan, till en roadtrip med destination Bug Run!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

956 Inlägg
28 januari 2009
#45
Jolle87 skrev:
bjoorniiee skrev:
Jolle87 skrev:
Ja men att glidskenorna ska slitas ut redan efter 10.000mil är ju ett täcken på att det är dåligt konstruerat tycker jag i alla fall. De flesta bilar som har kamkedjor brukar klara sig långt över 30.000mil utan att byta ut dem. Sen finns det ju undantag på alla bilar. Det finns vr6or som har rullat 25.000mil och till och med ännu mera utan att de har bytt glidskenorna. Det beror som sagt på vem som ägt och kört bilen. Men 99 % av vr6orna är ungdoms körda och väldigt hårt körda.
Nej men du måste riva ner hela fronten samt ner med växellåda och riva ner hela toppen nästan. Det är inget litet jobb V.A.G.  tar ju närmare 40.000kr för att byta glidskenor osv. Privat kanske man kan komma under 15.000kr med lite tur. Det är mycket pengar därför bör man vara säkert på att de har bytt det.

Vad fan snackar du om ? 40000 för att byta glidskenor ? 15000 privat ? Isf är det skojarföretag där du bor + att du har snikna polare.
Ner med lådan, kopplingen och bröstplåtarna, lossa på fronten, ta bort ventilkåpan, termostathus sen är du i princip där! Du behöver inte riva toppen.

Ja V.A.G tar närmare 40.000kr för reperationen men då har man kvitto och garanti på att det är gjort. Billigaste jag hittade på vr6.nu efter en förfrågning va 12.000kr med allt matrial. Men då får man ingen garanti eller kvitto. Dock va det med ny toplockspacking osv. Men när man ändå rivit ner allt kan man ju passa på att byta ut alla packingar koppling osv.

14000 kr kostade det att byta kamkedjan i min gamla vr6 på bilmetro ludvika. (V.A.G)
Det var alldeles innan jag köpte den 2006. så 40000 vet jag inte var du fått i från.

jag hade aldrig problem med min.Enda jag gjorde var att serva den. Men vem gör inte det?
Senast redigerat av golf88 (28 januari 2009)

eldus veldus

1 585 Inlägg
28 januari 2009
#46
golf88 skrev:
Jolle87 skrev:
bjoorniiee skrev:

Vad fan snackar du om ? 40000 för att byta glidskenor ? 15000 privat ? Isf är det skojarföretag där du bor + att du har snikna polare.
Ner med lådan, kopplingen och bröstplåtarna, lossa på fronten, ta bort ventilkåpan, termostathus sen är du i princip där! Du behöver inte riva toppen.

Ja V.A.G tar närmare 40.000kr för reperationen men då har man kvitto och garanti på att det är gjort. Billigaste jag hittade på vr6.nu efter en förfrågning va 12.000kr med allt matrial. Men då får man ingen garanti eller kvitto. Dock va det med ny toplockspacking osv. Men när man ändå rivit ner allt kan man ju passa på att byta ut alla packingar koppling osv.

14000 kr kostade det att byta kamkedjan i min gamla vr6 på bilmetro ludvika. (V.A.G)
Det var alldeles innan jag köpte den 2006. så 40000 vet jag inte var du fått i från.

jag hade aldrig problem med min.Enda jag gjorde var att serva den. Men vem gör inte det?

Okey då är det tydligen billigare längre upp i sverige. Jag ringde runt till 4st olika V.A.G här i skåne. dom skulle ha allt från 25-40.000kr. Men finns som sakt folk som gör det svart billigare. Men endast matrialt skulle gå på runt 7-8000kr om jag inte minns helt fel. Eller ni byter bara glidskenorna när ni byter? Jag hade då aldrig satt ihop en motor igen utan att ha bytat ut det som kan gå i sönder i framtiden. Men det går ju att komma undan billigt som sakt.


Sök