Tja...har en b230e med lättat svänghjul å extraktor grenrör+ komplett 2.5" utan katt orginal topp (530) och K-kam i nuläget .. motor skall isär å renoveras toppen skall planas 2-3 mm portas ventiler skall slipas inosv osv...enda jag inte har i nuläger är kam axeln ..vill ha nått som är vassare än K kammen ..har en gubbe som slipar axlar å skall göra det åt mig ..frågan är bara vilken slipning man skall ha? .har funderat på att slipa den som kg's "kg003" kam..
KG003 bra gatkam steget över KG002, varvar något mer. Bra vridmoment. Kräver insprutning. Effektökning ca 15%. Går även bra med 2X45:or. Ej B21. 11.0 110° 304°kommer detta kunna lira fint ihop? ..bör jag ställa på soppa trycket? ..nån som vet hur detta görs på e motorerna...
har kört bilen som motorn sitter i nu å det märks ju helt klart go skillnad redan ..men men ..man vill ju ständigt ha mer
....tackar på förhan ..