3413
Sök

B230e trimmning

102 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#1
Tja...har en b230e med lättat svänghjul å extraktor grenrör+ komplett 2.5" utan katt  orginal topp (530) och K-kam i nuläget .. motor skall isär å renoveras toppen skall planas 2-3 mm portas ventiler skall slipas inosv osv...enda jag inte har i nuläger är kam axeln ..vill ha nått som är vassare än K kammen ..har en gubbe som slipar axlar å skall göra det åt mig ..frågan är bara vilken slipning man skall ha? .har funderat på att slipa den som kg's "kg003" kam..

KG003 bra gatkam steget över KG002, varvar något mer. Bra vridmoment. Kräver insprutning. Effektökning ca 15%. Går även bra med 2X45:or. Ej B21.     11.0     110°     304°

kommer detta kunna lira fint ihop? ..bör jag ställa på soppa trycket? ..nån som vet hur detta görs på e motorerna...

har kört bilen som motorn sitter i nu å det märks ju helt klart go skillnad redan ..men men ..man vill ju ständigt ha mer smile ....tackar på förhan ..

344 Inlägg
29 januari 2009
#2
om du ska ha vassare än K-kam så varför satsat du inte på en H-kam? den har ju 12 i lyft. det e inte jätte mycke mer än K-kammen visserligen men lite iaf. nu minns jag inte riktigt va det e för lyft på K-kammen. sen tycker jag du ska försöka skaffa dig en 531 topp eller en 405:a det hade vart fint smile. det tänkte jag skaffa mig till min 240 som jag har smile


102 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#3
sunkmaster skrev:
om du ska ha vassare än K-kam så varför satsat du inte på en H-kam? den har ju 12 i lyft. det e inte jätte mycke mer än K-kammen visserligen men lite iaf. nu minns jag inte riktigt va det e för lyft på K-kammen. sen tycker jag du ska försöka skaffa dig en 531 topp eller en 405:a det hade vart fint smile. det tänkte jag skaffa mig till min 240 som jag har smile

mjo hade ju en 531a liggandes ..men tänkte att ..ah den kommer la aldrig till användning så sålde den för dryga 2 månader sedan ..haha ....

Tottis_vbg
29 januari 2009
#4
tycker du ska satsa på en lite vassare kam än kg3:an. gör inte så värst mycket skillnad emot innan.   kan rekomendera denna firma http://www.axelssonengineering.se/   e bra å ha att göra med. jag har själv provat kg3 i jämförelse med en M-kam i en 740gl å jag va ju inte så värst imponerad. e svårt å säg vad du ska ha istället beror ju på vilken karaktär du e ute efter. botten eller varv eller nått mitt emellan

102 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#5
Tottis_vbg skrev:
tycker du ska satsa på en lite vassare kam än kg3:an. gör inte så värst mycket skillnad emot innan.   kan rekomendera denna firma http://www.axelssonengineering.se/   e bra å ha att göra med. jag har själv provat kg3 i jämförelse med en M-kam i en 740gl å jag va ju inte så värst imponerad. e svårt å säg vad du ska ha istället beror ju på vilken karaktär du e ute efter. botten eller varv eller nått mitt emellan

tackar vi för


Sök