3501
Sök

Unika bilder på Porsche 962 (gatversion)

950 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Hittade denna länken på Porsche Club Sverige (tack Martin Merell).

Där är skyltar på, men jag misstänker att det inte går att få svenska skyltar på den. Åtminstone inte som den är på bilderna. Ljuddämparna är inte inkopplade och jag hittar inga katalysatorer.

Mycket fina kort på en legend inom racing smile

http://www.symbolicmotors.com/car-754/1 … 62-lm.html

5 089 Inlägg
1 februari 2009
Vilket överhäng ;P

Hur många tillverkades? måste väl vara någon le-mans bil porshe gjort från början?

\Lindgren

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 februari 2009
Gatversion?, fy fan tänk att rulla in med den på ICA-parkeringen big_smile big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 554 Inlägg
1 februari 2009
Rquired skrev:
Gatversion?, fy fan tänk att rulla in med den på ICA-parkeringen big_smile big_smile

lär nog inte hända för de finnsingen plats för varor i den tongue

1 827 Inlägg
1 februari 2009
Jösses... I England verkar man få regga precis vad som helst! big_smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

31 Inlägg
1 februari 2009
helt galen bil, snacka om brutal

"Du den gule datsun där ute är den din eller?"

950 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
Vilket överhäng ;P

Hur många tillverkades? måste väl vara någon le-mans bil porshe gjort från början?

Där finns olika gat versioner av 962 och inga av dem är direkt från Porsche. Jag vet inte mycket om den på bilden, men den som heter Dauer 962 är nog den mest vanliga. Det är en gat version av Porsches 962 Le Mans bil, som sen i 1994 blev ombyggd till racerbil igen, för att kunde tävla på Le Mans i 1994 och den vann. En mycket konstig hostoria, men en viktig grej i motorsport är ju hur man läser reglerna. Jag tror där finns 13 stycken Dauer 962. Hur många där finns av de andra versionerna har jag inte koll på.

Jag har sett en Dauer 962 här i Sverige. Den var svart med guldfärgade ränder på. Mycket häftig bil.

DFFL
9 020 Inlägg
1 februari 2009
loudness skrev:
Rquired skrev:

Jodå, men då får man köra ensam. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 februari 2009
FireTraXX skrev:
loudness skrev:
Rquired skrev:

Jodå, men då får man köra ensam. smile

Precis, en lök får väl plats och det räcker. Kör gärna fram och tillbaka några gånger tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök