I det här fallet så är inte F3 och Fb någonting att bry sig om eftersom de angivelserna även tar med den pålagda kupéförstärkningen (som bara är en grov uppskattning) i beräkningen. Bandbredden blir lite större eftersom den portade kammaren är mindre.
Normalt sett minskar verkningsgraden när den portade kammaren minskar i volym, men när även den slutna kammaren minskar så kan peaken bli aningen högre och verkningsgraden håller sig på ungefär samma nivå.

Har tyvärr inget bra tips på snabbkopplingar för fastsättningen av lådan.
Jag är definitivt ingen expert på bandpasslådor, men det där med att lådan/basarna skulle "förstöra" sig själv ifall de får spela höga frekvenser låter.....inte helt rätt. Däremot har man svårt att höra när baselementet börjar låta illa i en bandpasslåda, av den anledningen kan man säga att det är lättare att spela sönder basen än med en "vanlig" låda.

En bra byggd 4:e ordningens bandpasslåda kan spela både tajt och rappt, det finns bandpasshemmasubbor med mycket bra ljudkvalitet. Jämfört med korrekt gjord sluten låda och basreflexlåda så har slutna lådan bästa ljudkvaliteten, sedan kommer nog basreflex.
Bandpasslådan ligger dock inte långt efter basreflexlådan, men det är svårare att få till bandpasslådan. Dessutom passar inte vilket element som helst i den lådtypen. Bandpass kan spela både dunk och djupbas ifall den byggs på rätt sätt och har rätt element.
Din låda kommer nog troligen att spela mer dunk än djupbas och jag tror att det blir svårt att få den att låta bra till "allroundmusik" hur man än gör. Jag kan bara utgå ifrån vad mitt program visar eftersom jag inte har provat basen, därför törs jag inte lova en massa.
