Hur går man tillväga när man byter vevlager på en s40 t4 98-? Måste man ta ner växellådan och tråget och dra ut vevaxeln?
På en verkstad sa dom att det är billigare att byta motor. När en annan säger att axeln är delad så de räcker att ta ner tråget och knacka bort lagrerna.
Här är en video på missljudet (http://www.garaget.org/video/k7oqbgjk27ya) En kille sa de var vevlager som lyssnade IRL. Hoppas väl på att de är något annat men han lät säker.
jag bytte på min 2,0T under från ner tråget sen är allt öppet,,men kom i håg att tömma den på olja först.. och en längsgåendebalk med motorfästen måste bort
Normalt sett så är det enklst att rycka ur motorn ur bilen och byta med motorn lös. Som oftast är det möjligt att byta lagren med motorn på plats, men då blir det en massa annat krångel istället. Och har vevlagren gett sig så kan det i vilket fall sluta med att man lär plocka ur motorn för att byta mer grejjer om haft otur.
Normalt sett så är det enklst att rycka ur motorn ur bilen och byta med motorn lös. Som oftast är det möjligt att byta lagren med motorn på plats, men då blir det en massa annat krångel istället. Och har vevlagren gett sig så kan det i vilket fall sluta med att man lär plocka ur motorn för att byta mer grejjer om haft otur.
ställde bilen på parkeringen direkt så tror inte staken bajat ner sig.