3388
Sök

Flammor ur avgasröret

964 Inlägg
11 februari 2009
azid skrev:
Donvito skrev:
azid skrev:

för lmm redan har mätt upp en viss mängdluft och då pytsar bilen in bensan till luftmängen men med öppen dump försvinner luften och du får en fet blandning som brinner upp i avgasröret istället för i cyllen

Men bilar med lmm fungerar väl oftast inte så bra med öpeen dump, ingen tomgång mm beroende på den felaktiga blandningen, men bilar som fungerar bra med öppen dump till exempel 9000/900 94-98 är det helt ofarligt med öppen dump!

ur point beening?

trodde folk fattade att det inte är bra att bensinen brinner i avgasröret iställer för cyllen...

det går på dom saabarna för att dom har mapsensor

Ja enligt inlägget övan så stog de att öppen dump skadar katalysatorn vilket är helt rätt, men jag ville bara påpeka att det inte behöver vara så på alla bilar, antog att du förstod de?

38 Inlägg
11 februari 2009
ja de blir ett tickande ljud! så lol på dig
guwib skrev:
slutade bilen ticka när ni bytte grenrörspackning?
lol

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 februari 2009
Donvito skrev:
azid skrev:
Donvito skrev:

Men bilar med lmm fungerar väl oftast inte så bra med öpeen dump, ingen tomgång mm beroende på den felaktiga blandningen, men bilar som fungerar bra med öppen dump till exempel 9000/900 94-98 är det helt ofarligt med öppen dump!

ur point beening?

trodde folk fattade att det inte är bra att bensinen brinner i avgasröret iställer för cyllen...

Ja enligt inlägget övan så stog de att öppen dump skadar katalysatorn vilket är helt rätt, men jag ville bara påpeka att det inte behöver vara så på alla bilar, antog att du förstod de?

vill man vara petig så får man även förklara varför det funkar på vissa och inte på andra...

jag skrev om lmm bilar och med bilar med lmm inget annat för det var det killen fråga om

2slow

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
11 februari 2009
azid skrev:
Donvito skrev:
azid skrev:

ur point beening?

vill man vara petig så får man även förklara varför det funkar på vissa och inte på andra...

jag skrev om lmm bilar och med bilar med lmm inget annat för det var det killen fråga om

Men med bilar UTAN lmm blir de ju ingen skillnad förutom snabbare ladd vid växling med återcrik.

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Sök