3651
Sök

Borttagning av bakre ljuddämparen

Rörkrökare
575 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
va tycker besiktningen om att man tar bort den bakre ljuddämparen?

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 maj 2006
Ja det beror på hur mkt den låter men troligt vis så kmr de att bli aggressiva, läs Sharky's faq så hittar du nog svaret..

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
27 maj 2006
bara de inte är nått läck eller nått borde det gå bra, om de låter för högt kasnke de anmärker på det, men min bil gick igenom, å den låter som fan smile samma med mina gammla bilar med ombyggda avgassystem..

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

www.rallyshop.se
551 Inlägg
27 maj 2006
Anners kan du ju bara pilla dit en simons 3 tumms potta eller en jappsdämpare, det är inte så svårt!! DU får ett dovt mysigt ljud med simonsen. Pappa har tagit bort pottan på sin xr3i den låter som fan, men den gick igenom.

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

Husägare
268 Inlägg
27 maj 2006
på min gamla sierra så tappade jag sista burken men det sa dom ingenting om på besiktningen

no turbo shit just real power

Bilmekaniker
46 Inlägg
27 maj 2006
men ja tog bort min sista burk och satt dit 2.5" rakt rör sen ett slutrör... går det tro?

BMW Power
2 362 Inlägg
27 maj 2006
tog bort min burk med som gick till två pipigt.. och sedan satt dit japsdämpare på 4".. kan säga att det inte låter lite.. satt in insatsen innan besiktning.. sen var det inget mer med det..
Senast redigerat av FugitivE (27 maj 2006)

BMW, bogsering med wire :/

1 567 Inlägg
27 maj 2006
Ta inte bort sista utan den som är innan.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

LicensSvetsare
280 Inlägg
27 maj 2006
Inga problem så länge du låter katten sitta kvar, jag kör med 2,5" hela vägen och jag har bara en japse +kattar.  Jag besiktigade för någon vecka sedan, besiktnings killen sa bara att det ska låta lite!
Senast redigerat av AudiS (27 maj 2006)

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

4 Inlägg
14 juni 2006
En kompis tappade sista burken på sin gamla sierra, den rostade sönder.. det var nog dagen innan besiktning tror jag, hängde upp den med ståltråd, satt knappt ihop, lät som faan.. men den gick igenom, dom bara skrattade åt henne och sa att hon kanske behövde titta över avgassystemet lite..tongue

// Hannah

1 567 Inlägg
14 juni 2006
Ta inte bort den bakre utan den som är innan.Du kommer få ett jobbigt ljud annars.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

9 108 Inlägg
14 juni 2006
Jag har tagit bort den bakre på min och ersatte med två raka rör.. Låter helt underbart! Inte störande alls på normala varv men när man går över 4000 brakar helvetet lös precis som det ska vara wink

Besiktningen svor dock över mig pga att dom inte fick på sina avgas-grejor över det ena 6" utblåset wink Men det var ingen fara!

Sök