2491
Sök

Importerade bilar, fråga.

46 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Hej!

Jag undrar vad nackdelarna är med att köpa en bil som är importerad. Vad är det för skillnad på sv.såld och import? Skiljer det sig i skatt, försäkring? Bör man främst välja en sv.såld? Tacksam för svar. Mvh

212 Inlägg
14 februari 2009
skiljer sig bara i försäkring men inte mycket, annars e du ute efter en ovanlig bil så ska du importera, tex med rött skinn eller mycket utrustning. Men just nu rekomenderar jag inte att du importerar euron e skyhög och priserna på bilarna i sverige är mycket billigare än i tyskland

1 948 Inlägg
14 februari 2009
försäkringen kan skilja sig SJUK mycket... vet bara på mig själv... en importerad m3 kostar nästan 40 tusen helåret på migmedans en svensksåld drygt 20

8 883 Inlägg
14 februari 2009
Som redan nämts så skilljer det rätt rejält i försäkringspremie beroende på bil och bolag, tänk ochså på att det finns bolag som inte försäkrar importerade bilar med mer än trafikförsäkring.

Fotograf på tierpidag.se

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 februari 2009
Enda nackdelen jag vet är att om det är en ny bil du importerar så är det stor risk att garantin inte gäller här i sverige. Är den äldre än 3 år eller vare nu är så spelar det ingen roll då garantin ändå gått ut då.
Hade inga problem med att försäkra min Dodge Magnum när jag tog in den.

7 100 Inlägg
14 februari 2009
kanske är bara på "sportbilar" som försäkringen blir högre på,för min mazda är en import,och den kostar lika mkt som en vanlig 626:a.

sen så är dom fräschare ochså(vissa)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök