Jag undrar vad nackdelarna är med att köpa en bil som är importerad. Vad är det för skillnad på sv.såld och import? Skiljer det sig i skatt, försäkring? Bör man främst välja en sv.såld? Tacksam för svar. Mvh
skiljer sig bara i försäkring men inte mycket, annars e du ute efter en ovanlig bil så ska du importera, tex med rött skinn eller mycket utrustning. Men just nu rekomenderar jag inte att du importerar euron e skyhög och priserna på bilarna i sverige är mycket billigare än i tyskland
försäkringen kan skilja sig SJUK mycket... vet bara på mig själv... en importerad m3 kostar nästan 40 tusen helåret på migmedans en svensksåld drygt 20
Som redan nämts så skilljer det rätt rejält i försäkringspremie beroende på bil och bolag, tänk ochså på att det finns bolag som inte försäkrar importerade bilar med mer än trafikförsäkring.
Enda nackdelen jag vet är att om det är en ny bil du importerar så är det stor risk att garantin inte gäller här i sverige. Är den äldre än 3 år eller vare nu är så spelar det ingen roll då garantin ändå gått ut då. Hade inga problem med att försäkra min Dodge Magnum när jag tog in den.