har nyligen planat o fixat toppen(530) bytte även vatten pump när jag var igång....men ändå lyckas kylarvätska dunsta , max till helt i botten...ingenting syns till i motor uttrymmet läckor osv...
någon som varit med om detta problem o har ev. svaret till min gåta
940 b230ft
volvo mer än bara en sossecontainer
do you know what a hraza is?!? hraza is a pig that dont fly strait....
lufta kylaren. det är ett vanligare fel. samt kolla nivån när bilen är varm aldrig när den är kall. du fyller på rätt nivå när bilen är varm, sen låter du den stå till den blir kall, kollar nivån den kan va lägre nu men det gör inget , sen kör du bilen varm då bör den vara dit vart dit du fyllde på dvs max strecket. om inte då drar den, elr så har du luft bubbla i kylaren. fyll aldrig på vätska när bilen är kall iaf, det visar inget när bilen är kall, utan den ska va varm.
måste du lufta den så fronten högre upp än baken öppna skruven på kylarens högra sida, samt korken på kärlet, fyll på vätska om det behövs. kan ta ett tag de där ..
lufta kylaren. det är ett vanligare fel. samt kolla nivån när bilen är varm aldrig när den är kall. du fyller på rätt nivå när bilen är varm, sen låter du den stå till den blir kall, kollar nivån den kan va lägre nu men det gör inget , sen kör du bilen varm då bör den vara dit vart dit du fyllde på dvs max strecket. om inte då drar den, elr så har du luft bubbla i kylaren. fyll aldrig på vätska när bilen är kall iaf, det visar inget när bilen är kall, utan den ska va varm.
måste du lufta den så fronten högre upp än baken öppna skruven på kylarens högra sida, samt korken på kärlet, fyll på vätska om det behövs. kan ta ett tag de där ..
mvh / pat
har upptäckt idag att det blinkar på ac knappen i kupen och en liten droppläcka bredvid oljefilter bland T-kopplingarna underbilen.... efter jag bytt remmen till servo\vattenpump=) wee närmar mig slutet haha!
do you know what a hraza is?!? hraza is a pig that dont fly strait....