3272
Sök

Hjälp med bas!

121 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Tjenare, Fick en bas av en gammal vän till mig. Vet ej vad basen heter men skulle vilja veta om någon kan hjälpa mig med att koppla den till min bil. Det går 5 sladdar ifrån basen.

1. Gul färgad sladd
1. Röd färgad sladd med en säkring på (som är hel)
1. 2st gröna sladdar som "sitter ihop" Ena har svart rand på sidan och ena är hel grön.
1. 2st grå färgade sladdar som "sitter ihop" Ena har svart rand på sidan och ena är hel grå.
1. 2st svart färgade sladdar som "sitter ihop" Ena har vit rand på sidan och ena är hel svart.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska koppla dom här sladdarna för att få igång basen. Har testat koppla röda sladden till 12 V men den går inte igång! Kan det vara så att de ska kopplas på ett annat sätt?

Under dessa sladdar står det -> Power/Speaker input. Men när jag kopplar röda sladden till 12 V så lyser inte "on" lampan. Basen är hel och ska fungera. Nästan helt ny.

Tack för all hjälp man kan få! smile MVH

2 911 Inlägg
15 februari 2009
Ta en bild och lägg upp på hur det ser ut.

6 851 Inlägg
15 februari 2009
Nu gissar jag lite, men röd är förmodligen konstant +, gul är troligen remote, alltså sätter igång basens slutsteg när den får ström.
Svart låter som om att det kan vara jord.
De andra kablarna verkar vara högnivå ingång, men det som man blir lite förundrad över är varför den ena svarta har en vit rand på ena kabeln..

OBS: Jag vet INTE om det är så, men skulle tro det iaf.
Senast redigerat av TT-Avant (15 februari 2009)

Sök