3472
Sök

Vevhusvetilation "frysen"

62 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
#1
hejsan..

har hittat en bmw 320 Touring E36 som jag hade tänkt köpa men det står i annonsen att vevhusvetilationen ha frusit, är det något farligt,dyrt att åtgärda?

det ha tydligen trängt ut olja vid ventilkåpan.

MVH Tacksam från  erfarna personer, dvs inga gissningar på vad det kan vara


Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 februari 2009
#2
Det är väl ingen fara i sig, så länge han inte har kört med den så packboxar har gått.

dyrt att åtgärda? neej, värm upp motorn så det tinar. Varmgarage eller motorvärmare.
Byt sedan olja och filter, kan vara mycket kondens. Ta gärna bort slangen til vevhus vent också och rengör / granska den.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

62 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
#3
okey, nej han säger att den inte gått varm, men det vet man ju inte, den står ca 30mil iväg så ja, man får väl ta den på släp hem då eller?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 februari 2009
#4
Mattias89 skrev:
okey, nej han säger att den inte gått varm, men det vet man ju inte, den står ca 30mil iväg så ja, man får väl ta den på släp hem då eller?

Jadu, svårt att säga såhär.. jag är en bit bort tongue

Jaa, jag hade tagit den på släp om det är så. Men jag hade iofs inte köpt bilen ifall jag inte kan provköra.

Be säljaren ha den i varmgarage eller annat så den tinar, annars är det som att köpa "grisen i säcken"


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 235 Inlägg
17 februari 2009
#5
Om vevhusventen fryser kan olja ha kommit in i insuget (då kan cylindrarna fyllas med olja,med böjda stakar som följd).
Att den inte blir varm kan bero på dålig termostat t ex.



Sök