Självklart ska de försöka rädda saab/volvo. Om inte annat för jobbens skull. Förstå hur många som blir arbetslösa om de går under, även underleveratörer går ju i konkurs. Och då ska ju vi, skattebetalarna iallafall betala bidrag osv. Då kan samma pengar istället läggas på att rädda jobben.
Känns som ingen läser igenom tråden utan bara precis hoppar in på sista sidan. Därför skriver jag samma sak igen och ber DIG svara på den frågan...
Varför ska VI betala massor med pengar för att hålla Saab flytande några år till. När nästa finanskris kommer, är vi här igen. Är det inte bättre att lägga samma pengar på att omskola, nyutbilda, starta nya företag att satsa på, där dessa arbetslösa kan få jobb inom en snar framtid.
Att Saab går under är nog oundvilkigt, men att tycka att vi ska betala för hålla dem flytande ett litet tag till är idioti. Socialbidrag har många ansikten...
Jag tvivlar inte på att Saab kan börja växa igen om de överlever krisen. Ny 9-5 på G, läst om att även en ny 9-3 kan ligga på ritbordet.
Med XWD och en lånad turbo v6/v8 samt bra marknadsförning så tycker jag att man borde kunna sälja lite mer i USA samt även övriga delar av världen. Men först ska man väll se hur bra 9-5an blir om den nu hinner komma dvs