3386
Sök

Underredslack?

174 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Hejsan!
Jag ska lacka underredet på bilen snart och undrar vilken lack som passar bäst för detta?
Min morbror jobbar som Målare och jag frågade om han kunde fixa 2k epoxy att måla under bilen.
han sa att epoxyn blir STENHÅRD nästan som glas, och han trodde att den kanske kunde spricka om karossen rör på sig som dom gör. Jag ville ha epoxy eftersom det stänger ut all fukt, vilken underredsmassa inte gör!(vad jag hört)

Han trodde att hammarlack kanske skulle vara bra, för det stänger ut allt till 100.

Så ni som kan något om dethär kan väl skriva vad som passar bäst. Är det något av dom här två eller finns det fler altenativ?

OBS! Jag ska bara grunda, kör med någon annan lack sedan.

// Tobbe
Senast redigerat av olander_91 (21 februari 2009)

16 197 Inlägg
21 februari 2009
olander_91 skrev:
Hejsan!
Jag ska lacka underredet på bilen snart och undrar vilken lack som passar bäst för detta?
Min morbror jobbar som Målare och jag frågade om han kunde fixa 2k epoxy att måla under bilen.
han sa att epoxyn blir STENHÅRD nästan som glas, och han trodde att den kanske kunde spricka om karossen rör på sig som dom gör. Jag ville ha epoxy eftersom det stänger ut all fukt, vilken underredsmassa inte gör!

Han trodde att hammarlack kanske skulle vara bra, för det stänger ut allt till 100.

Så ni som kan något om dethär kan väl skriva vad som passar bäst. Är det något av dom här två eller finns det fler altenativ?

// Tobbe

hammarlack fäster inget annat på eftersom den innehåller en MASSA silicon.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Meister
6 763 Inlägg
21 februari 2009
Du får väldiga problem om de totaltäta skulle få en läcka någonstans för då kommer inte fukten ut sen och då kommer de rosta jävlar. Underredsmassa har väll de egenskaperna som de har av en annledning

Musiker och Bilnörd
89 Inlägg
21 februari 2009
Det är underredsmassa som gäller. Har kört det på många bilar och det har funkat kanon.

Det finns två saker i världen som luktar fisk - Det ena är fisk...
www.rebel-state.com

Fordonslackerare
49 Inlägg
22 februari 2009
olander_91 skrev:
Hejsan!
han sa att epoxyn blir STENHÅRD nästan som glas, och han trodde att den kanske kunde spricka om karossen rör på sig som dom gör. Jag ville ha epoxy eftersom det stänger ut all fukt, vilken underredsmassa inte gör!(vad jag hört)

// Tobbe

Epoxyn sprutas inte på så tjockt, att det skulle spricka har jag aldrig varit med om. Jag brukar (om bilen är plåtren) grunda med epoxy, sen på med body(underredsmassan) och för att få lite snyggare brukar jag dra över med toplacken på det. Blir kanonbra och håller rost och sånt skit borta.. //Sephira

Sök