3295
Sök

Högtalare funkar ej i bil men funkar hemma :S?

121 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Tjenare smile har monterat 2 st gas högtalare i min bil. Drog kabel från Högtalarna till stereon. Dock när jag startar stereon så kommer det ej fram något ljud ifrån högtalarna.

När jag testar hemma så funkar dom klockrent!! (med antenn sladd xD)

Vad kan det bero på :S? i bilen använder jag Gas högtalarkablar (2st kablar som sitter ihop ena är Koppar färgad och ena är silver färgad kan det ha någon betydelse? Kopplade Kopparfärgade till + och silver till -

OBS att original högtalarna häller inte funkar i bilen (dom som sitter i dörrarna). Vad kan ha hänt :S?

Sista frågan smile--> När jag ska ansluta Remote kabeln från ett slutsteg... ska jag ansluta den till en Blåvit kabel som åker ut på baksidan av stereon eller ska jag ansluta den till En blå färgad kabel som kommer från bilen :S? DVS att den inte kommer ut ifrån stereon... På Den blåa sladder står det : REMOTE ANTENNA. Den hängde på baksidan av stereon löst.. Förmodligen från förra stereon som förra ägaren hade.

TACK FÖR ALL HJÄLP MAN KAN FÅ big_smile

BIL: Volvo 740 GL Sedan 1988

20 Inlägg
22 februari 2009
Antagligen lär det väl va fel på sterion......
Va gäller remotekabeln så måste du koppla den till kabeln på sterion..... den son sitter i bilen lär det väl inte va nå ström på..

121 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Men det är samma stereo jag testar med när testar högtalarna hemma.. då funkar de jätte bra!

Ok då kopplar jag remote på stereon smile Blåvit kabel antar jag tongue

864 Inlägg
22 februari 2009
Du har alltså provat stereon utanför bilen med gott resultat? Högtalarkablarna kanske har blivit skadade....

121 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
mja precis.. Tror inte att de är skadade Köpte helt nytt och kollade nograntt så att de inte skulle skadas... Men de som är lite märkligt är att "Original högtalarna" i volvon, alltså de som sitter i dörrarna heller inte funkar! kablarna ser hela ut

2 914 Inlägg
22 februari 2009
har du kollat att du verkligen kopplat allt rätt?

Sök