Du tjänar inga sekunder runt en bana, men känslan förbättras. Man vet vad bilen gör och fjädringen får arbeta mera som den ska, utan att en massa annat ska flexa som t ex mjuka gamla bussningar.
Ja det beror ju på vad du ska använda bilen till, vad för drivlina/effektuttag och vad som är gjort i övrigt i chassiet...? Bara byta bussningar till Powerflex är ju ganska meningslöst om du inte har 300+ hk men då behöver ju även fjäderben och dylikt ses över i chassiet.
...men finns det ens för Powerflex bussningar till Volvo 245?
Nya bussningar är ju alltid trevligt, polyuretan-bussningar brukar vara lite hårdare än motsvarande gummi => trögare rörelser i chassit => mer respons => roligare att köra
Enda nackdelen är att dom kostar bra mycket mer än motsvarande originalbussningar. Sen sägs det att poly-bussningar har dålig livslängd osv osv. Man får väl testa själv helt enkelt.
Inte direkt nån expert på 240-framvagn (aldrig ens sett en?) antar att Volvo 700ans är snarlik. Den trevligaste polybussningsuppgraderingen jag gjorde var alla bussningar till krängningshämmarstagen (dvs mellan länkarmen och krängningshämmaren). Blev lite mera 'kött' i styrresponsen
http://www.kgtrimning.com/ säljer Superflex-sortiment, finns lite bussningar till E30 uppe på hemsidan. Ingen aning om dom har mer grejer. Superflex gör polybussningar till klassiska bilar och äldre bilar i allmänhet.