2397
Sök

Hur många dB spelar ni med Kicker L7 15" ?

733 Inlägg
11 januari 2009
Iam2fast4U skrev:
thulle1 skrev:
Iam2fast4U skrev:
ursäkta men lånar tråden lite
vad tror ni att två rockford fosgate T1152d i en basreflex låda på 184liter
och ett kicker Zx.1000.1 skulle spela?
på ett ungefär

MINST 120 DB :p allravligt hur ska man kunna veta det? det går inte ens att chansa på ungefär... vad för bil ska det in i? ska det in i typ en golf eller a3 så bör du spela lätt 140 db ivarjefall

M.v.h. Emil

tänkte bara om du/ni visste på ett ungefär
jag  har nämligen inte tillgång till en db mätare för tillfället
bilen är en bmw 525i e34

okej, inte bästa bilen att spela hög musik med, men det bör spela på duktigt ändå!

M.v.h. Emil

Ljud freak
109 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
thulle1 skrev:
klio skrev:
BMTech skrev:

Tja det där lät inte jättte bra.
Har du för lite effekt till den...?
Jag spelade samma med min l512" och det var i en liten sluten låda.
Visserligen i en mindre bil men ändå...

jag kör ju på 1500 Rms watt på bassen men har ju lite för lite batteri så jag hamnar på 1300 rms watt tro jag, men har nog kommit på varför jag inte spela så bra har ett luftflöde på över 60m/s och det e lite förhögt

hur har du lyckats få det så högt? störda lådor jag räknar i mitt lådprogram blir som högst 35m/s..

M.v.h. Emil

kunde inte så mycket när jag byggde denna lådan så nu har jag lärt mig mycket mer och komit på lite knep och så, så nu kommer det bli mycket bättre big_smile

Ljud freak

billjuds nörd:P
12 Inlägg
25 januari 2009
klio skrev:
Hej undrar då hur många Db ni spelar med era kicker L7, jag spelar då 137,7 db , vill då veta om jag ligger mycket lågt eller om jag ligger normalt big_smile

härligt då piskar jag dig med mina cvr10or:P med nästan 2db HAHAH i en hyndai med orginal batteri

sorry var bara tvungen(A)

See, I'm not a monster...I'm just ahead of the curve

1 058 Inlägg
25 januari 2009
crazymike skrev:
klio skrev:
Hej undrar då hur många Db ni spelar med era kicker L7, jag spelar då 137,7 db , vill då veta om jag ligger mycket lågt eller om jag ligger normalt big_smile

härligt då piskar jag dig med mina cvr10or:P med nästan 2db HAHAH i en hyndai med orginal batteri

duktig du var då... visa bilen så KANSKE vi kan tro dig..

PoLoud =D

497 Inlägg
25 januari 2009
crazymike skrev:
klio skrev:

jasså då piskar jag dig med 1 12va för 900spänn och 400wrms ut til basen och då spelar jag ändå 2 db högre än dig säger som du sry var bara tvungen;)

Basknarkare
470 Inlägg
25 januari 2009
Audi-powah skrev:
crazymike skrev:
klio skrev:

jasså då piskar jag dig med 1 12va för 900spänn och 400wrms ut til basen och då spelar jag ändå 2 db högre än dig säger som du sry var bara tvungen;)

haha oj nån som blev lite ägd nu roll

Team Carbonize

649 Inlägg
25 januari 2009
lånar tråden lite, Kan en sånhära bas vara något ?
SOUNDSTORM F15 från MDS..

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

Skogsfan
649 Inlägg
25 januari 2009
crazymike skrev:
klio skrev:

Ja, det var ju intressant info... hmm Speciellt på dessa grunder utan bilder och 7 inlägg
Senast redigerat av Faniskogen (25 januari 2009)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

497 Inlägg
25 januari 2009
Stejfaan skrev:
Audi-powah skrev:
crazymike skrev:

haha oj nån som blev lite ägd nu roll

jo det kan man säga lite korkat o säga så för att det finns alltid nån som är bättre.

767 Inlägg
25 februari 2009
det spelar då inte någon roll hur högt man spelar. finns alltid någon här på garaget som spelar minst dubbelt så högt med nån gammal 10a som drivs på stereon.
Konstigt det där ^(A)

2 914 Inlägg
26 februari 2009
tss nu kan tråden låsas snart om vi inte skärper oss tongue
men iallafall vars mäter man hur högt man spelar är det just bredvid basen eller är det där man sitter? om det är där man sitter ligger jag risigt till xD

6 851 Inlägg
26 februari 2009
kalle_kalle skrev:
tss nu kan tråden låsas snart om vi inte skärper oss tongue
men iallafall vars mäter man hur högt man spelar är det just bredvid basen eller är det där man sitter? om det är där man sitter ligger jag risigt till xD

Ofta mäter man på passagerar sidan..har för mej att det ska vara 30cm ifårn närmaste högtalaren..
Senast redigerat av TT-Avant (26 februari 2009)

Sök