3454
Sök

El Sug Fläkt ?

elit
327 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Hej hej ha fråga om man sm ja ha fkpt en el fläkt som suger de trycke luften back ska man h  den fram eller bak på kylaren // konstig fråga och dåligt förklarat !!!  Tack om de e någon som kan hjälpa mig ???

"Only The Good Die Young"

ProWanker
211 Inlägg
26 februari 2009
kvittar igentligen men vill du ha den att jobba med vinden så sätter du den på insidan. samma sida som du har motorn då.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

Avstängd
232 Inlägg
26 februari 2009
qiT skrev:
Hej hej ha fråga om man sm ja ha fkpt en el fläkt som suger de trycke luften back ska man h  den fram eller bak på kylaren // konstig fråga och dåligt förklarat !!!  Tack om de e någon som kan hjälpa mig ???

herregud

90 Inlägg
26 februari 2009
rawbin skrev:
qiT skrev:

herregud

hehe, om man ändå förstod frågan..

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 februari 2009
rawbin skrev:
qiT skrev:

herregud

Alkoholskål? tongue

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Med.lem
3 759 Inlägg
26 februari 2009

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Tomten
1 065 Inlägg
26 februari 2009
Tror hon frågar om hon ska el fläkten framför kylaren eller bakom kylaren.
Vilket kyler bäst?

Jag skulle montera min bakom kylaren. Monterat framåt så den kyler ner kylaren.

279 Inlägg
26 februari 2009
Mr_EmCom skrev:
http://vet.hut.nu/?id=18

HAHA!

Ja som alla verkar vara överens om, fixa till i inlägget så man förstår frågan tongue

Till frågan (om jag förstått den rätt);
Jag skulle sätta fläkten fram då man kan utnyttja vinden du får när du kör.

1 814 Inlägg
26 februari 2009
camaro67 skrev:
Jag satte min mellan motorn och kylarn. De sitter ju så på alla bilar så de borde vara det rätta

på datafläkar brukar man oftast låta fläkten blåsa luft genom kylaren. förvisso annan sak helt och hållet men men.

Jag skulle ändå ha lagt den mellan motorn och kylaren, det verkar ju vara optimalt. bästa är väl om man har en framför o en bakom?

95 Inlägg
26 februari 2009
Vad menar du?! Skriv om och stava rätt!

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 februari 2009
expect1991 skrev:
camaro67 skrev:
Jag satte min mellan motorn och kylarn. De sitter ju så på alla bilar så de borde vara det rätta

på datafläkar brukar man oftast låta fläkten blåsa luft genom kylaren. förvisso annan sak helt och hållet men men.

Jag skulle ändå ha lagt den mellan motorn och kylaren, det verkar ju vara optimalt. bästa är väl om man har en framför o en bakom?

Rover 220 Coupe har fläkten framför kylaren. tongue

279 Inlägg
27 februari 2009
caromania skrev:
expect1991 skrev:
camaro67 skrev:

De bmw e30 jag har sett med elfläkt har dom fram också.

Är den instängd mellan motor och kylare så kommer den väl för det första mest åt varmluft?

Tycker det verkar mest logiskt att ha den fram. Som alla andra maskiner med fläkt.

Meister
6 763 Inlägg
27 februari 2009
Jocke0155 skrev:
caromania skrev:
expect1991 skrev:

De bmw e30 jag har sett med elfläkt har dom fram också.

Är den instängd mellan motor och kylare så kommer den väl för det första mest åt varmluft?

Tycker det verkar mest logiskt att ha den fram. Som alla andra maskiner med fläkt.

Den blåser inte luften på kylaren då utan den suger den igenom kylen

279 Inlägg
27 februari 2009
Ja det förstår jag väl, men om jag inte minns fel så är ett motorrum ganska instäng och varmluften måste ju ta vägen någonstans för att inte tala om strålningsvärmen. Alla andra maskiner med fläkt har dom ju på utsidan och det verkar ju också mest logiskt.
Men ja, vad vet jag:)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
27 februari 2009
qiT skrev:

Svept många groggar innan du skrev det där?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

865 Inlägg
27 februari 2009
NioTre skrev:

LÄS svaren som kommit så förstår du...

mellan motorn och kylaren skulle jag lagt den... men har även sett folk som har den framför kylaren men om det e bättre eller sämmre vet jag inte...

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 februari 2009
no_fake skrev:
NioTre skrev:

LÄS svaren som kommit så förstår du...

mellan motorn och kylaren skulle jag lagt den... men har även sett folk som har den framför kylaren men om det e bättre eller sämmre vet jag inte...

det måste vara bättre mellan kylare och motor och sedan suger igenom kylaren, men det handlar nog om utrymme på de bilarna där det inte går. Rovers T serie är en enorm järnklump för den lilla bilen...

865 Inlägg
27 februari 2009
laggey skrev:
drick upp och skriv om

seriöst vet du ännu inte vad frågan var?

Sök