3590
Sök

Peugeot 206 Byte av högtalare?

293 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Hej har precis köpt en beg peugeot 206 1.6 00- 3dörrad
Och tänkte byta högtalare i bilen och sätta in min gammla huvudenhet från gammla bilen.
Det va inga problem att byta huvudenheten men den tappar minnet så fort jag stänger av bilen. sad
så försöka hitta vilken strömkälla. man kan sno lite ström så att den får ström till sig.

andra saken är tänkte byta högtalare i framdörrar och passagerar där bak.
Men jag rev av skyddet där framme så såg jag att det va nån special koppling dom hade. inte vanlig kablen " 2enkla stereo kablar" utan nån plugg med 4kablar med 4olika färger.
Undrar hur man ska lössa det problemet?

Sen undrar hur man kommer åt högtalarna därbak om det finns några enkla sätt att få avskyddet för det e ju hela sidan som får plockas av och har inte hittat någon lösning på hur man får av det snyggast utan att paja nått.

vill byta för hötalarna är sprängda från förra ägaren.
och nu när jag spelar högt så flimrar min skärm på huvudenheten och stänger av sig lite och ljudet försvinner m.m undrar om nån har varit med om samma problem ?

sorry min svenska men har dyslexi så lite svårt och skriva helt korrekt men rätta mig gärna <3

293 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Även franska bilar har minnesplus till radion, tro det eller ej. Kasta om röd och gul kabel på stereon om du vill att den ska gå över nyckel, koppla ihop röd och gul till den röda kabeln i iso-kontakten om du vill kunna spela utan nyckel. Annars så får du kolla efter en trasig säkring i bilen säkringsdosa. Finns även nån Peugeotmodell som har helt galen iso-kontakt så det kan vara därför den inte håller minnet samt flimrar vid hög volym.

Vad det gäller framhögtalarna så är det troligtvis ett par av kablarna som går till diskanten. Peugeot har ej aktiva högtalare i 206:or mig veterligen.

Högtalarna bak tror jag att man måste ta bort sidopanelerna för att komma åt. Det är vanligt på 3-dörrarsbilar.

tack för svaret
ska kolla det där med röd och gulkabel det är ju lätt fixat med en liten sockerbit
Får ta och lite mer noga på det där med högtalarna fram hur man ska göra med kablarna smile

Får försöka hitta nån manual/reperations bok där det står hur man får av sidorna därbak så man kommer åt högtalaren.

4 Inlägg
1 mars 2009
Hur får man bort panelen på dörren så man kommer åt högtalarn?
och hur stora högtalare kan det sitta där fram?

Sen läste jag någonstans att man skulle skaffa dämpningar till högtalarna fram, va menas med det?

293 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
bara sätt en liten skruvmejsen eller tryck in tummen sitter lätt bara med klamrar rätt lätt och ta av. du behöver inte skruva av hela dörrsidan för att göra det. bara ett hötalargallare ..

tror det e 5½ som sitter både fram och bak . e inte helt 100. men kör in på nån bilstereo butik och prata med dom så får du hjälp snabbt big_smile

236 Inlägg
1 mars 2009
i min fick man släppa hela dörrsidan....

de kostar att ligga på topp...

Sök