3190
Sök

Nu är jag trött på skiten,Vovlo 945 turbo,HJÄLP

59 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
#1
Hej har en Volvo 945 Turbo 1992 b230fk maksin i från 97 har gott 15 000 mil. det är så här bilen dör ibland samtidigt som den dör tänds motor indektions lampan även kalls lambeda lampan. när bilen dör så håller jag full gas en stund typ 1 minut så går bilen igång samt att lampan lyser fortfarnade. jag brukar stana på närmsta ställe och dra ur 1ans säkring i ca 3 min sen sätter jag i den igen och lampan slocknar och bilen fan går att tag till sen händer samma grej igen. och trött på det hära slår sönder skiten snart och tycker det är synd för den är soppas fräsh. men jag tvivvlar inte på att skrota den . så behöver akut hjälp bilen används dagligen. bilen har R spridare 531 topp vx3 cam steg 2 chip från viking funkar skit fint. men folk säger att jag behöver en större lmm kan det vara detta som spökar

110 Inlägg
4 mars 2009
#2
Prova att byta bränslepumpsrelät. Hade samma problem på min gamla 940. Felet var att relät var dåligt och soppapumpen i tanken la av, då fick lambdan fel värden och bilen dog. Det är det vita relät bakom askkoppen. Kostar 2-300 på mekonomen.

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 mars 2009
#3
kan va att den läcker luft nånstans min höll på sådär tills jag bytte till eftermarknads dump då sluta han...
kolla alla vacum slangar så de inte är nån spricka i nån av dem kan va så enkelt


Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
4 mars 2009
#4
Kolla även så du inte har ett litet hål i avgassystemet.. Finns det det kan lambdan balla ur å mäta fel samt att bilen går som en påse nötter. Min 245 -93 gjorde de iallafall. Hoppas du finner felet.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

101 Inlägg
4 mars 2009
#5
Börja i rätt ände. Läs av felkoderna efter det har hänt.
Skulle kunna vara en luftmassemätare.


Men ska man vara säker här så krävs det en avläsning och lite felsökning.


76 Inlägg
4 mars 2009
#6
team_Chevy740 skrev:
Börja i rätt ände. Läs av felkoderna efter det har hänt.
Skulle kunna vara en luftmassemätare.


Men ska man vara säker här så krävs det en avläsning och lite felsökning.

är nog inne på samma sak där faktiskt har du provat att rycka ur kabeln till lmm och startat eller rent utav plockat bort den och kollat trådarna?


59 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
#7
mm jag har kollat trådarna i lmmn den ser fin ut. men kan ju vara trasig endå. men tycker det konstigt att bilen går dåligt hugger precis som om den i fick soppa när dåligt med bensin i tanken.typ 15 liter mindre. tankmätaren stämmer. när lambeda lampan tänds så går inte bilen sämre utan likdant som innan när har merän 15 liter besnin då vill säga. ska testa byta pumprelät vart sitter det sitterdet til vänster eller

9 108 Inlägg
4 mars 2009
#8
Redigera rubriken ditt förstainlägg enligt gällande rubriksanvisningar, det du har nu duger icke smile


4 001 Inlägg
4 mars 2009
#9
kolla så du har rätt bränsletryck när du har mindre än 15 liter bensin i tanken, det kan vara tankarmaturen som är dålig eller så börjar bränslepumpen ge upp.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

59 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
#10
nä är så jäva tött på att skiten ska bråka det blir pressen för den garaget ni kan  ta bort tråden.

Kinna
146 Inlägg
4 mars 2009
#11
Du måste montera en större LMM, det ska man alltid göra när man satt i större spridare. Den får för mycket bränsle och för lite luft. Sätt i en 3" LMM från en 960 med slutnr -012, eller så bygger du om din till 3"


59 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
#12
funkar min bil som den ska med en 012 lmm har 016 nu måste man inte ha samma nummer?


Sök