2813
Sök

Något smart som inte repar lacken...

Fartdåre
286 Inlägg
20 juni 2006
Jag använde tandtråd till att ta bort själva emblemen och sedan hällde jag varmt vatten på klisterresterna och skapade riktigt försiktigt med nageln och vaxade. Sedan försvann allting.

Dock så e ju bilen ny vilket kanske har betydelse annars hade jag nog fått kämpa med annat.

2 594 Inlägg
20 juni 2006
jag skrapade bort det med nageln det funka

260 Inlägg
20 juni 2006
lacknafta och nagel gick kanon. polerade sedan.

styling har egentligen bara med pengar att göra.

1 639 Inlägg
20 juni 2006
tar ni helre nageln på eran lack än använder vax som funkar perfekt ??? Okej... hmm

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

260 Inlägg
20 juni 2006
mrcelica skrev:
tar ni helre nageln på eran lack än använder vax som funkar perfekt ??? Okej... hmm

skulle du vaxa bort limmet hade du tänklt ??

styling har egentligen bara med pengar att göra.

1 639 Inlägg
20 juni 2006
Dreamcatcher skrev:
mrcelica skrev:

skulle du vaxa bort limmet hade du tänklt ??

JA PRECIS annars hade jag inte föreslagit detta... Turtle extreme har polerande effekt !
Jobbigt att bli ifrågasatt, tror du jag skulle skriva detta om jag inte själv använde det för bla att avlägsna skit från emblem o dekaler ?

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 juni 2006
lacknafta ska funka bra men inte allt för mycket för då kan lacken bli dålig eller så kan du ta en kniv och skrapa bort det om du inte är seriös men det är du väl

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
20 juni 2006
prova på min 240 med bensin vilken lyster det vart då allt smuts försvann

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Örebroare i exil
970 Inlägg
20 juni 2006
jag skrapade bort klisterresterna med nageln. blir inga repor alls om man har rätt anläggningsvinkel mot lacken. sen var det bara att köra med lite polish så var alla spår borta. tar man det bara lite vackert så går det fint. smile

Hej FRA!

Volvo-driver
91 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
Tack för alla svaren. Ska ge mig på det nu i slutet av veckan. Får nog köpa hem lite vax och dyligt. Det kommer nog gå jätte bra.

Tack än en gång allihop!

MVH

Andreas

Volvo till folket!

4 Inlägg
21 juni 2006
jag har använt mig av en vanlig hårtork o sen "skär" man bort emblemen med tandtråd. resterna som blir kvar av tejpen går att gnugga bort med tummen bara. blev inte en enda repa i lacken.

291 Inlägg
21 juni 2006
TheBlinder skrev:
jag har använt mig av en vanlig hårtork o sen "skär" man bort emblemen med tandtråd. resterna som blir kvar av tejpen går att gnugga bort med tummen bara. blev inte en enda repa i lacken.

Går oxå med fiskelina...tongue det använde jag...

25 Inlägg
21 juni 2006
cellulosaförtunning...säljs i målarbutiken....tar bort alla resterna men man måste polera på stället efteråt...

Sök