3042
Sök

740 gl-90 tankmätaren/trippmätaren/Motortempmätaren funkar inte

15 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Tjena, Bensin mätaren funkar lite som den vill , den hoppar fram och tillbaka och ibland ligger den på fullt och ibland inget alls, tempmätaren ligger på röda sträcket hela tiden , Alltså inget temp alls, och  tripp mätaren funkar lite som den vill , ibland funkar den och ibland inte . :S jag förstår mig inte på den . Tacksam för svar smilesmilesmile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
6 mars 2009
Bensinmätaren är ett klassiskt fel på 740. Tempmätaren brukar ligga i botten om givaren ger sej, mest troligt är att du har för lite vatten i kylaren. Trippmätaren, vettefan varför den har gett sej, men de händer då och då att hastihetsmätarna ger upp..

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
7 mars 2009
VolvoHolm skrev:
Tjena, Bensin mätaren funkar lite som den vill , den hoppar fram och tillbaka och ibland ligger den på fullt och ibland inget alls, tempmätaren ligger på röda sträcket hela tiden , Alltså inget temp alls, och  tripp mätaren funkar lite som den vill , ibland funkar den och ibland inte . :S jag förstår mig inte på den . Tacksam för svar smilesmilesmile

det är ett känt fel att instrumenten ger sig.
men försäkerhets skull så skruva dän å rengör med elektronik sprej på kontakterna det kan hjälpa men mest troligt inte.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

15 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
Okejokej. testar att byta hela instrumentet smilesmile

Sök