3777
Sök

Konstig lampa blinkar på steget.

1 210 Inlägg
8 mars 2009
jo de har den men vissa steg kan inte använda filtrena för man har bryggat steget... jag kan ha fel om hans steg... därför frågar jag honom igen

Hör du höga toner ifrån baslådan??

7 276 Inlägg
8 mars 2009
Ekis! skrev:
jo de har den men vissa steg kan inte använda filtrena för man har bryggat steget... jag kan ha fel om hans steg... därför frågar jag honom igen

Okey, först har jag aldrig hört talas om ett steg där filtrena slutar att fungera när man bryggar steget.
Sen så säger du att han SKA brygga steget när du precis sa att vissa steg har inte filter när man bryggar dom.

Med.lem
3 759 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:

Svårt att säga då bakhögtalarna i hatthyllan låter rätt mycket, men nej jag tror inte det är några höga toner från lådan.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

21 761 Inlägg
8 mars 2009
Ekis! skrev:

Har jag aldrig hört talas om, det låter väldigt orimligt i så fall.

Ekis! skrev:

Det borde han göra eftersom filtret är ställt i HPF, men nu har han fått rådet av flera personer att ställa i läge LPF.

1 210 Inlägg
8 mars 2009
Brains skrev:
Ekis! skrev:

Okey, först har jag aldrig hört talas om ett steg där filtrena slutar att fungera när man bryggar steget.
Sen så säger du att han SKA brygga steget när du precis sa att vissa steg har inte filter när man bryggar dom.

NÄÄÄÄÄ så sa jag inte.. jag sa att vissa steg inte har nått fungerande lp filter för än man brygar steget!!!!

har aldrig påstått att dom slutar fungera när man bryggar steget som du säger att jag har gjort!

in matchen läs rätt/förtså rätt wink  så kommenterar vi rätt med tongue

Nu lägger jag ner de hela diskussionen med dig Brains...

vi har helt olika åsikter... smile

21 761 Inlägg
8 mars 2009
Mr_EmCom skrev:
Det är kopplat på det här viset.
http://www.minhembio.com/forum/uploads/ … 583059.jpg

Då har du kopplat en bas till vardera kanal på steget och det är rätt.

39 Inlägg
8 mars 2009
Ekis! skrev:
Brains skrev:
Ekis! skrev:

NÄÄÄÄÄ så sa jag inte.. jag sa att vissa steg inte har nått fungerande lp filter för än man brygar steget!!!!

har aldrig påstått att dom slutar fungera när man bryggar steget som du säger att jag har gjort!

in matchen läs rätt/förtså rätt wink  så kommenterar vi rätt med tongue

Nu lägger jag ner de hela diskussionen med dig Brains...

vi har helt olika åsikter... smile

eller så är det för att du inte kan lära dig skriva "för än" rätt. det får en helt annan betydelse om man skriver som du gjort. jag förstår med tanke på vad du har skrivit tidigare men det är jävligt lätt att misstolka.

"jo de har den men vissa steg kan inte använda filtrena för man har bryggat steget... jag kan ha fel om hans steg... därför frågar jag honom igen

Hör du höga toner ifrån baslådan??"

moralkärringmode off.
Senast redigerat av T4pp3r (8 mars 2009)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 mars 2009
Jag har under mina år ALDRIG råkat ut för ett stereosteg där filtren INTE funkar förrän man bryggar det.
Dock har jag inte råkat på ALLT där ute men det låter högst osanorligt att ngt steg funkar så.

Sedan så lär han höra höga toner då den lilla spaken för filtret stod på HPF (HögPassFilter/HighPassFilter).

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Med.lem
3 759 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
Uppdatering

Ville bara säga att jag ändrade på den lilla knappen och då lät det förjävligt (höga toner från lådan) så förmodligen var de bara en dålig kameravinkel som gjorde att det såg ut som den var på fel läge.

Drog ner lite på gainen också, blev helt bra. Tack igen!

1 785 Inlägg
10 mars 2009
Mr_EmCom skrev:
Tjena impulsköpte mig en baslåda igårkväll GAS 2x 12" i en liten låda för en 500:in och hittade ett slutsteg på jobbet som jag tyckte fick duga.
(nu bör jag påpeka att jag aldrig tagit mig tiden att lära mig nått om billjud så jag är rätt dålig på allt detta)

Jag och en polare kopplade in det lite provesoriskt.
Eftersom jag inte har en aning om vad grejerna heter så tog jag lite bilder ist.

- Vad har du för bil BMW e34
- Vad lyssnar du på för musik Blandat
- Vad tycker du är fel En lampa lyser på slutsteget när basen arbetar hårt
- Vad är det för basar / element Gas 12"
- Vad har du för låda, ange i liter + antal, storlek och längd på port/ar Ingen aning, inga potar iaf
- Vad är det för slutsteg Ingen aning
- Vad har du för battier/batterier ett rätt stort biltema, underhållsfritt, under baksätet.
- Hur grova kablar har du dragit till slutstegen Jävligt grova, 1,5cm tjocka iaf

Fört lät det sktidåligt, då skruvade jag i bildo på alla rattar på slutsteget tills det lät någelundat bra, men när basen arbeter så lyser Clipping lampan, vad är det för nått?!

Eftersom e34 har en plåtvägg mellan kupén och baksätet så är det skitsvårt att få in basljud, så jag vände lådan in mot hålet för mittenarmstödet och då lät det helt ok faktist.

Lådan
http://i44.tinypic.com/2zfmryb.jpg

Steget, och virrvarret av biltemakablar (också från jobbet tongue)
http://i41.tinypic.com/fwprgy.jpg

Min inställning av steget, är dette helt åt helvete eller?
http://i43.tinypic.com/2n151dd.jpg

Ställ filtert på LPF och basboost på noll

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Med.lem
3 759 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Mr_EmCom skrev:
[Mitt första inlägg]

Varför läser du inte hela tråden?
Fett nonshalant, plus att du gör bort dig själv, då jag precis skrev (inlägget över det här) att steget redan var instält på LPF, bara att kameravinkeln luras.

Och citera inte långa texter!
Senast redigerat av Mr_EmCom (10 mars 2009)

1 785 Inlägg
10 mars 2009
Mr_EmCom skrev:
dbjanoz skrev:
Mr_EmCom skrev:
[Mitt första inlägg]

Fett nonshalant, plus att du gör bort dig själv, då jag precis skrev (inlägget över det här) att steget redan var instält på LPF, bara att kameravinkeln luras.

Ja då ber jag om ursäkt för att jag svarade på din fråga utan att läsa 2sidor text innan.

Det är lätt att gnälla på andra men ta en bättre bild till nästa gång då och skriv mindre text så blir det inga problem om jag citerar dig! Hur otacksam får man vara?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Med.lem
3 759 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Mr_EmCom skrev:
dbjanoz skrev:

Ja då ber jag om ursäkt för att jag svarade på din fråga utan att läsa 2sidor text innan.

Det är lätt att gnälla på andra men ta en bättre bild till nästa gång då och skriv mindre text så blir det inga problem om jag citerar dig! Hur otacksam får man vara?

Jag är inte otacksam, som du ser om du läser tråden..

Tror du på allvar att jag inte fått svar i tråden på 2 sidor?

Du skulle ju åtmistånde kunnat kolla det senaste inlägget?

Tack för att du försökte.
MVH

Sök