3358
Sök

Småtrimma en 740

378 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
#1
Har lite frågar angående att trimma. Första är extraktor grenrör. Finns det olika grenrör som ger olika effekter ? Har läst lite överallt och man blir ju helt snurrig.
Sen tänkte jag byta kam också. Vad för kam ska man ha ? Vill gärna ha en lågvarvig. Har hört att k-kam ska vara lågvarvig. Fast jag vet inte. Förslag ?
Behöver man byta spridare också ? Eller soppapump ?
Tänkte bara småtrimma lite och behövde lite hjälp. Och NEJ. Jag är inte intresserad av att turbo konvertera. Plånboken tillåter inte det just nu smile
Motorn är en B230f från 88 som ligger i en 740.
Och om ni själva har förslag på "billigt" trim så vill jag gärna veta smile

Är väldigt tacksam för svar smile

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

164 Inlägg
11 mars 2009
#2
Undra om någon säger åt dig att söka, om du nu får några svar.. smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
11 mars 2009
#3
Billigaste trimmet är att lätta bilen. Släng ut allt som inte behövs. Mitt tips är att du sparar dina pengar till en roligare bil. Även om du byter kam och grenrör så får du inte så mycket mer hk, du kommer tröttna på det oxå rätt snabbt.

huh?
10 427 Inlägg
11 mars 2009
#4
Om du vill att motorn ska gå igång på låga varvtal så ska du nog behålla kamaxeln som du har nu.
K-kammen är väl den vanligaste kammen som ger bättre högvarvsegenskaper.
[Ja förutom V-kammen som är ännu vanligare, men den är lite mer 'mellanregister' än K-kammen]

Finns olika extraktorgrenrör ja, surfa in på http://www.kgtrimning.com/ och mejla
dom om grenrören. Brukar kunna ge lite förslag på vad du ska handla av dom wink
Finns ju iofs fler som säljer extraktorgrenrör. Men ett tips bara.
Senast redigerat av steifan (11 mars 2009)


1 435 Inlägg
16 197 Inlägg
11 mars 2009
#6
Alpinabiturbo skrev:
det bästa och billigaste vore väl att hänka i en 16v maskin?

isf e de nog lättare å köpa en bil som redan har 16 v.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök