3518
Sök

NOLL TOLERANS tjuvar som snor bilen / bildelar TIPS PÅ SKYDD !

119 Inlägg
12 mars 2009
DasAuto skrev:
THEBADGUY skrev:
Hamilton skrev:

Flytta till en ort med låg kriminalitet kan vara ett allternativ, men det börjar ju ta slut på orter.

Ja, och sen börjar dom även bli mer modiga.
Fick själv stereon stulen ur min bil förra helgen. Då ska det nämnas att den står på gården, ca 10 m ifrån mitt rumsfönster.

En polare till mig fick också inbrott i bilen.. Bilen stod typ 10-15m från hans fönster hehe och detta var i falkvik..

Ja, de hände lika dant mig, bilen står typ 10-15m från mitt fönster, jävla idioter säger jag bara, sett dom så.. då hade nåt hänt med dom..

Ska det va så ska de va på skånska!

Dunken
12 mars 2009
JonB skrev:
Vad kan man göra??

Som du var inne på, installera alarm, inte vara aktraktiv etc etc... Tyvärr kommer det nog alltid att finnas tjuvar så länge det finns något att stjäla. Ny teknik för oss innebär bara nya metoder för dom...

Ett bra exempel är att numera rånas folk på sina bilar eftersom de är svåra att stjäla...

Hej
Det är lite så här också att så länge det kommer att finnas köpare på stulna grejer så kommer det att finnas tjuvar, lite av den trista verkligheten.

Sen tycker väl jag att allting är väl inte att man visar regnr på bild i forum el tidning, utan kan vara så att
dom sett eller hört bilen på stan eller på en träff och hört att nån har bra ljud i bilen eller att det verkar vara bra prestanda i den..

Sen till den bistra sanningen är att det är fler än vad man tror som finansierar sina uppdateringar till
nästkommande år med bedrägerier, ni som vet att ni är ärliga behöver inte ta åt er av detta..

Lösning på problemen är nog hålla låg profil ha koll på vad som händer runtomkring där man bor ev
har garage, sen ha larm osv och hoppas att man klarar sej så bra som möjligt.

//Dunken
Har säkert klivit på någons tå iom detta inlägg men då är det väl så, sanningen är svår att hantera.

660 Inlägg
12 mars 2009
Jag tror nog det klassiska funkar bäst, en riktigt riktigt dold strömbrytare till plusmatningen till styrboxen eller nått, kanske en sån där GPS sändare kopplad till antennen med ett extra mc batteri duktigt dömd bakom typ någon sidopanel i skuffen? Man kan juh ha 2 antenner, tror inte tjuven misstänker att det är för att man ska kunna spåra bilen tongue

Sen till dom mera traditionella metoderna för extraljus etc, sätt för i helvete rakblad på bra ställen! Svetsa muttrarna,

Man kanske också kan ta bort alla lås handtag? typ köra shaved-doors typ? Har aldrig behövt bry mig om detta då jag inte ens är lite utsatt för risk här där jag bor smile

Skulle dock någon försöka sno bilen så måste dom stå ca 1 min på tomgång innan det går att köra eftersom min chokewire har gått av så det går knappt att köra bilen direkt efter start.

Nästan alla mina kompisar som fått sin bil stulen har antingen haft bilen olåst med nyklarna i (otroligt dumt) eller så har tjuvarna pillat bort låset, det är tydligen inte så populärt att krossa rutan nu för tiden tongue

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
12 mars 2009
Rand skrev:
skaffa ett vapen

Frugan har en fin sak som kommer att användas av mig vid upptäckt av krimminella på våran tomt !
Side by side kallas modellen som är laddat med Gyttorps röda kaliber 12 .

Schipperke rules !

Sök