3281
Sök

Hjullager byte

54 Inlägg
18 november 2008
Det där med rörstump var en bra idé, har faktiskt funderat på den själv.. Skruvar loss navet och tar med mig den till mina kära vänner på Alfapower och ber om lite hjälp med våldet! smile

54 Inlägg
23 november 2008
OK UPPDATERAT DISKUSSIONEN MED SAMMA PROBLEM:

Åkte till en polares verksad och fick gamla hjullagret urpressat och det nya ditsatt också! KLOCKRENT tänkte jag såklart.. Åkte hem och monterade allt tillbaka... När jag sen känner på hjulet igen så är det fortfarande samma glapp????? Va fan... seriöst.. min ombesiktning går ut 8 december och jag har två andra fel att fixa också!!

NÅN SOM HAR EN IDÉ OM VAD DET KAN VARA SOM FORTFARANDE GER HÖGER FRAMJHUL SAMMA GLAPP SOM INNAN JAG BYTTE HJULLAGER???

Blyfot
829 Inlägg
23 november 2008
glapp i någon bussning? styrled spindeled`?

"bara en mor kan älska en sån son"

54 Inlägg
23 november 2008
Det är precis som om man har till hälften lösa hjulbultar! Det går att vicka på hjulet åt alla håll.. Fast allt är åtdraget så det skriker om det..

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
15 mars 2009
Ursäkta att jag tar upp denna tråd igen, men verkar smartare än att starta en ny om samma sak!
Gäller framhjulslager Suzuki Swift -87 ej gti.. Fått samma symtom som busta_rhyme. Bytt lager å allt de där men glappet kvarstår, drar jag centrummuttern hårdare låser man hela j¤¤la lagret och man får börja om från början. Blir tokig på detta, hittar inget åtdragningsmomtent eller nåt. Någon som vet hur i hel¤¤te man ska göra?

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Sök