3551
Sök

Volvo Turbo Problem

747 Inlägg
17 juni 2006
Trådstartare
Min 240 Tic slutarde fungera... va ut och körde och sen rätt va det va så dog den... Den gå runt hur lätt som helst men verka inte vilja tända... ingen täcken på det alls... vad kan det vara mer än relät te bränsle och tändspolen???

Älgahäng Räjsing Club

39 Inlägg
18 juni 2006
jadu det kan vara brytar spetsen som är slut ? eller tändkablarna som lossnat  kolla det   så får du väll se smile

Mr White
1 072 Inlägg
18 juni 2006
_Hottiee_ skrev:
jadu det kan vara brytar spetsen som är slut ? eller tändkablarna som lossnat  kolla det   så får du väll se smile

Brytarspettsar=P

Kolla upp soppa pumsrelä...Lödningarna brular kunna ge upp i dom.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 juni 2006
Det är bara till att börja från matningen och framåt tills spänningen tar slut, har du spänning hela vägen så är det brytare lr fördelare...

Evolution Garage
394 Inlägg
20 juni 2006
låter verkligen som tändproblem..... min bara dog under testturen med nya brytarspetsar. Hade glömt att trycka fast kabeln, så i första kurvan så försvann kontakten och det blev knäpptyst smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

747 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
okej... Är så jävla surt när bilarna dör bara... Har inte orkat kolla på det ännu men ska åtyerkomma med mer uppgifter..

Älgahäng Räjsing Club

2 594 Inlägg
21 juni 2006
haloj vet vad problemet  är har en granne med exakt samma problem han trodde det vam kammremmen å börja skruva ner bilen,men då ringde han en kille som jobbat på volvo sen han va 13 han är 56nu han sa att det till 85,5% att det var soppa relät och mycket riktigt det var det startade på en gång

747 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Okej tack.... Jag trodde det från första början me... Så ska byta det.. men sitter det under ratten eller?? Det kan ju inte vara brytarna för jag har ju inga brytare efterssom motorn är från en 740 Tic... Men man har la inte flyttat på relät eftersom man har byt motor??? Det ska la vara samma har la inget med styrboxen att göra???! Eller hur...
Senast redigerat av 360_sleeper (23 juni 2006)

Älgahäng Räjsing Club

747 Inlägg
23 juni 2006
Trådstartare
Fan har inte orkat med att fixa det ännu... men vore kul att ha bilen idag ju...

Älgahäng Räjsing Club

747 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
Det är inte relät... För bensin kommer det fram... Så det är väl stiften då och allt det... Något mer tro DU?

Älgahäng Räjsing Club

747 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
Är det någon som vet???

Älgahäng Räjsing Club

Sök