2634
Sök

Pyser original ventilen med sportfilter ?

454 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
hejsan...jag vill ha lite pys i min saab 9-5.... räcker det då med ett öppet luftfilter ?...eller måste man köpa en annan återcirkulerande oxå ? ..

16 Inlägg
19 juni 2006
lite pys får du via sportfiltret köp på speedpart det är bra grejer..

Saab 900 turbo se -94
just nu original men det kommer hända grejer

454 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
B ehöver man isolera från varmluft ?.... sliter det på något när man har sportfilter ?? // tacksam för svar

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
20 juni 2006
Enligt min mening pyser det ganska lagom med original bypassventil och öppet filter.
Man bör ju antingen placera filtret så att det inte suger varmluft eller avskärma det på något bra sätt för bästa resultat, är dock inget "måste", bilen kommer att fungera ändå.
Köper du ett bra filter av ett välkänt fabrikat så får du säkerligen inga problem med någon större skillnad i förkortad livslängd på några vitala delar, förutsatt att man sköter filtret som man ska.

5 710 Inlägg
20 juni 2006
ryttersson skrev:
sliter det på något när man har sportfilter ?? // tacksam för svar

Placeringen av öppet filter på en 9-5 blir bland det sämre i bilvärden, hårt utsatt för smuts o väta.
JAG skulle inte montera det på min bil....

MVH Jonas
..............

454 Inlägg
25 juni 2006
Trådstartare
Men om man bygger en avskiljare å att inte smuts å väta kommer in så lät så är det väl inga problem ?...

SSS -12
3 217 Inlägg
25 juni 2006
ryttersson skrev:
Men om man bygger en avskiljare å att inte smuts å väta kommer in så lät så är det väl inga problem ?...

Svårt att förhindra, ska du montera in filtret i en låda så låter det nog klokare att borra upp originalburken och sätta något "hård-skit-stoppar-mojs" på insidan, typ en sönderklippt strumpa...!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök