2502
Sök

Spikskydd fungerar ej!!

176 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:

Jaha..dags igen..  ;-)  kan de vara så att du kall lödit den kanske...? Dvs. ja vet inte vilken kunskap du har med lödning...?

kunskapen e ju väldigt lite då jag aldrig har hållt på med detta för, men jag lödde med en varm lödkolv iaf.

Hmmm..om du aldrig gjort de förut kan resultatet blivit hur som helst..ett kretskort e INTE så lätt att löda om man är ovan..jag föreslår att du tittar igenom kortet ordentligt under förstoringsglas innan du gör nåt annat..sen skrev nån att du kan ha bränt sönder det..vilket också är troligt...!!

OK jo men jag värmde ju bara upp tenn klumpen där kabeln hade suttit.

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 mars 2009
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:

kunskapen e ju väldigt lite då jag aldrig har hållt på med detta för, men jag lödde med en varm lödkolv iaf.

Hmmm..om du aldrig gjort de förut kan resultatet blivit hur som helst..ett kretskort e INTE så lätt att löda om man är ovan..jag föreslår att du tittar igenom kortet ordentligt under förstoringsglas innan du gör nåt annat..sen skrev nån att du kan ha bränt sönder det..vilket också är troligt...!!

OK jo men jag värmde ju bara upp tenn klumpen där kabeln hade suttit.

Risken för kallödning finns dock fortfarande då...den ska inte bara vara varm..den ska fästa ordentligt också..har du riktig tråd med fluss i då..?risken finns att tennet försvunnit ifrån nån viktig grej som sitter ihop med tråden..svårt att se härifrån.. :-)

176 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
http://www1.garaget.org/gallery/archive … iu5fm9.jpg      kolla på denna bild elle du kanske har gjort det redan ;o)

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 mars 2009
GlimmaMera skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/89954/large/594818_iu5fm9.jpg      kolla på denna bild elle du kanske har gjort det redan ;o)

Om det är den nedre blåa så e jag väldigt misstänksam att den är bra..Som du sa...Ditvärmd..inte lödd...!

176 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/89954/large/594818_iu5fm9.jpg      kolla på denna bild elle du kanske har gjort det redan ;o)

Om det är den nedre blåa så e jag väldigt misstänksam att den är bra..Som du sa...Ditvärmd..inte lödd...!

Nä det är den gröna som jag har ringat in, glömde skriva det ;-)

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 mars 2009
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:

OK..men den blåa ser helt klart inte bra ut...!!

176 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:

Ok men den har jag inte rört och ska väl nämna att det är inte jag som har gjort detta från början, det är killen innan mig som lödit alla kablar.

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 mars 2009
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:

Ok men den har jag inte rört och ska väl nämna att det är inte jag som har gjort detta från början, det är killen innan mig som lödit alla kablar.

Den blå ser sämre ut än den gröna men Båda e tveksamma  tycker jag..! dom båda övre ser bra ut...
Senast redigerat av mrbuggy (15 mars 2009)

176 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:

Den blå ser sämre ut än den gröna men Båda e tveksamma  tycker jag..! dom båda övre ser bra ut...

Ok men som sagt så den blåa är ju orörd så att säga det va ju bara den gröna som hade lossnat...tycker du jag ska pröva löda om den gröna kabeln.

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 mars 2009
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:

Ok men som sagt så den blåa är ju orörd så att säga det va ju bara den gröna som hade lossnat...tycker du jag ska pröva löda om den gröna kabeln.

Jag skulle löda om båda kablarna..eftersom den blå ser sämre ut.. men ingen av dom ser riktigt bra ut..! värm bort tennet som sitter där och dit med nytt..Å LÖD..inte värm bara.. ;-)

176 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:

Jag skulle löda om båda kablarna..eftersom den blå ser sämre ut.. men ingen av dom ser riktigt bra ut..! värm bort tennet som sitter där och dit med nytt..Å LÖD..inte värm bara.. ;-)

Ska bli spännande typ 3 gången ja löder i hela mitt liv..hehehe

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 mars 2009
GlimmaMera skrev:
mrbuggy skrev:
GlimmaMera skrev:

Ska bli spännande typ 3 gången ja löder i hela mitt liv..hehehe

Provlöd på en likadan kabel så ser du när det smälter ihop med trådarna först.. !

1 688 Inlägg
15 mars 2009
Ingen mer än jag som noterat dom 14 gyllenbruna lödningarna som e uppe te höger i bild?
Är det helt friskt på andra sidan kretskortet? Borde sitta någon komponent där som inte mår så bra kanske.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Entreprenör
1 784 Inlägg
15 mars 2009
Losgard skrev:
Ingen mer än jag som noterat dom 14 gyllenbruna lödningarna som e uppe te höger i bild?
Är det helt friskt på andra sidan kretskortet? Borde sitta någon komponent där som inte mår så bra kanske.

Tycker inte jag kan se mer än Fluss där faktiskt...men ja kanske inte ser hela bilden....Hmmm..!

Sök