Finns åtminstånde två olika lådor... Lådan på min nyinköpta (Några år sedan nu.) 745a rasade strax efter köp... Som tur var för mig, visade det sig, hade jag köpt en med den billigare lådan. Gick att hitta en beggad på skroten, jag fick bilen fixad för 2800 ink lådan. Verkstaden sa att om det varit den andra lådan, skulle det gått på det fem dubbla. Brydde mig inte om att undersöka närmare. Men det finns alltså mera än en låda att välja på.
Hade ZF i min 740 16V och AW71 i 745:an (GL). Skillnad ser du i kupén, ZF är 4 stegad medans AW71 är 3 stegad med överväxel. Och vad jag hört är det ZF som tål lite mer stryk, dock hur mycket vågar jag inte svara på.
Hade ZF i min 740 16V och AW71 i 745:an (GL). Skillnad ser du i kupén, ZF är 4 stegad medans AW71 är 3 stegad med överväxel. Och vad jag hört är det ZF som tål lite mer stryk, dock hur mycket vågar jag inte svara på.
zf tål mycke mer om man ska jämnföra dom två aw71 tål inge alls tyvärr
Då va det som jag trodde, det goda man kan säga om AW71 är att den faktiskt växlar mjukare.
Då va det som jag trodde, det goda man kan säga om AW71 är att den faktiskt växlar mjukare.
De tycker inte jag haha mycke skönare med zf lådan
Något som "äter" automatlådor så är det vrid och hastighet. ZF är nog den stryktåligaste, enda som är "värre" är TH 350-TH400. AW är dom "smoothaste", men förmodligen inte lika hållbara för grymt turbotrim..
Något som "äter" automatlådor så är det vrid och hastighet. ZF är nog den stryktåligaste, enda som är "värre" är TH 350-TH400. AW är dom "smoothaste", men förmodligen inte lika hållbara för grymt turbotrim..