2157
Sök

Wastegate hks 50 mm kopia

186 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
#1
tänkte köra med en hks kopia 50mm wg, men undrar ifall den är för stor ell ifall man ska skaffa sig en mindre,
Detta handlar om min 855 T5
-motorn helrenoverad
-H-profilare
-öd kolvar
-630cc deka spridare
-lite portad topp.
-turbo Presicion sc5031 god för 450 HK.
-wg är tänkt att styras vis mottryck dvs, elektronisk laddstyrning via org sprutet som kommer att bli mappat.
-+massa annan bröte...
Men undrar ifall den hks wg kopian skulle funka fint? nån som har erfarant hetutan den?
siktar på ungeför 400 hk

MvH// johan
Senast redigerat av Hogge_ (17 mars 2009)

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 mars 2009
#2
Hogge_ skrev:
+massa annan bröte...

MvH// johan

Om extraktorgrenrör ingår i "en massa bröte" så kommer det funka fint. Annars får du problem.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

186 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
#3
torpis skrev:
Hogge_ skrev:
+massa annan bröte...

MvH// johan

Om extraktorgrenrör ingår i "en massa bröte" så kommer det funka fint. Annars får du problem.

ja har japan grenrör men wg utaget Ska svetsas på downpipeflänsen, då det finns en seprarat utgång till wg: i turbon, där ifall du hänger med på vad jag menar.

http://tunedbylorange.com/100_1712.JPG som turbon till höger.
Senast redigerat av Hogge_ (17 mars 2009)

186 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#4
ingen som vet något mer om den wastegaten ifall den blir för stor ell inte?

// johan

181 Inlägg
19 mars 2009
#5
jag körde runt 400 i min gammla saab,
och där hade jag en sån Wastegate,
funkade perfekt

186 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
#6
okej tackar då får ja köra med den då  smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 mars 2009
#7
Kan du porta upp hålet i turbons avgasdel så mycket?  det är ju ingen mening att köra en större WG än hålet är stort.  Sen vet i tusan om placeringen är ultimat heller, men det är ju bara att testa sig fram.

ställ grundladd på 0.2bar och se om det ligger kvar upp till varvstopp.  Min turbo började på 0.5bar och slutade på 1.2bar. jag portade WG sen funkade det kanon.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

80 Inlägg
19 mars 2009
#8
Förstår inte heller riktigt vad du menar? Vart ska du sätta wg:n? Antar att du menar att returen från wg:n ska gå in i dp:n och inte att du ska sätta wg:n där...för då är du ute och cyklar :-)

Second place is the first looser!!


Sök