16 mars 2009
Trådstartare
Hej har en polo -01 automat som pendlar bil, idag när jag skulle till mitt jobb bara sten dog bilen, hade kört ca: 15 mil i 120kmh som vanligt ingen vidare hård körning, sen börja oljelampan lysa och bilen är död, vet inte om oljelampan började lysa innan bilen dog eller om den började lysa för att bilen dog, svårt att känna att den dör då det är automat och den kopplar ur direkt och "svävar" hur som helst va det en filigt och jag va tvunga att se om den gick igång igen, det gjorde den och den gick som vanligt direkt, inget hackande och den va inet orklös, den gick precis som vanligt ca: 1kilometer sen ser jag oljelampan och batteri lampan m.m igen och då är bilen redan död, denna gången kan jag stanna längs vägen och går och kollar oljan direkt, det är fullt och det verkar inte läckt nånstans och det verkar inte som den rykt nåt då jag kollar bakom direkt, men nu startar den inte alls, inga missljud eller dylikt men den tänder inte ens till.
Om en ventil eller toppen rasat, borde inte detta märkas genom missljud och borde den inte tända till och gå jävligt dåligt eller nåt?
Att tillägga är att det fattas en del frontdetaljer och det regnade mycket så en tanke va fukt i nån box men hittade ingen som verkade utsatt...
Jag är lost ideer tack!!