2913
Sök

Vibrationer vid gaspådrag

drifter
95 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
skulle behöva lite tips... har vibrationer i drivlina/bakvagn på min 940.
om man har 4:an eller 5:an i och gasar iväg vibrerar det satan. bakaxeln är bytt så den kan det inta vara.

tacksam för tips på vad det kan vara...

//Chrille

1 878 Inlägg
20 mars 2009
inga motor kuddar/växellåds kuddar samt kardan kudde som har börjat gett sig vika?

54 Inlägg
20 mars 2009
Stödlagergummit eller haryskivan är vanligt..

832 Inlägg
20 mars 2009
Skulle kunna vara bakre knutkorset oxå. Känn på kardan om det är något glapp i knutar och stödlagret eller om det är sprickor i hardyskivan.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

drifter
95 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
kan tänkas att jag e okunnig på namn men vad e hardyskiva?roll får väl kolla lite tack för tipsen

//Chrille

854 Inlägg
20 mars 2009
Chrille855 skrev:
kan tänkas att jag e okunnig på namn men vad e hardyskiva?roll får väl kolla lite tack för tipsen

En gummiskiva mellan växellåda och kardan.

Jag hade samma problem på min, bytte alla bussningar bak. Blev bra mycket bättre, men inte helt perfekt. Kan få vibrationer ibland, men mycket små.

Testade att byta stödlagret innan för det va tvärslut, men det blev ingen skillnad.

drifter
95 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
får lägga mig under och spana lite tack för hjälpen

//Chrille

MulleRacing
499 Inlägg
21 mars 2009
polaren har samma fenomen och det är stödlagret, men byt allt vad gummi heter för att vara säker. eventuellt hardyskivan om du har någon:P

drifter
95 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
GLT_Racing_ skrev:
polaren har samma fenomen och det är stödlagret, men byt allt vad gummi heter för att vara säker. eventuellt hardyskivan om du har någon:P

Om jag har någon?

//Chrille

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 mars 2009
Chrille855 skrev:
GLT_Racing_ skrev:

Om jag har någon?

M90 har hardyskiva.

Jonas

drifter
95 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
då har jag det:P

//Chrille

Sök