3344
Sök

6*9 högtalare gör så de bara hörs i bak?

Bas älskare
716 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Héjhej, min syster har 2 st blaupunkt 5.25" högtalare i framdörrarna, kopplade till sterion, en baslåda DLS KW12 + MDS slutsteg på 2*150 watt. så köpte hon ett par blaupunkt 6*9 högtalre till hatthyllan och så drog vi en kanal från steget till dom, så nu när man sitter ifram så låter de bara som 6*9 högtalarna fungerar, är det för att man kanske skulle behöva koppla fram högtalarna till den andra kanalen på steget och fixa ett annat steg till basen? eller om man kopplar 6*9 högtalarna till sterion så länge?

Tacksam för alla svar.

Mvh
Xet

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 mars 2009
Kör framsystemet på steget och 6x9orna på stereon, dom ska ju ändå bara fylla ut så. Basen får du ju ändå från baslåda.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

573 Inlägg
19 mars 2009
tycker du ska sätta alla framhögtalare på steget och fixa ett nytt till basen, bättre med ett fylligt framsystem, och framsystemet ska inte bara "fylla ut" man lyssnar ju på framsystemet, inte basen.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Bas älskare
716 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
det är bara 2 högtalare i fram, 2 6*9or och 1 baslåda.

379 Inlägg
19 mars 2009
verka som du saknar kraft! ja skulle tatt dörr hötalarna på bilstereon och baslådan och sex niorna tar du på steget ! testa de ska nog bli bra

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 mars 2009
Miramithe skrev:
tycker du ska sätta alla framhögtalare på steget och fixa ett nytt till basen, bättre med ett fylligt framsystem, och framsystemet ska inte bara "fylla ut" man lyssnar ju på framsystemet, inte basen.

Tror du missförstod mig lite, jag menade inte att framsystemet ska "fylla ut", det är 6x9orna som ska göra det. wink

Deutsch-style skrev:
verka som du saknar kraft! ja skulle tatt dörr hötalarna på bilstereon och baslådan och sex niorna tar du på steget ! testa de ska nog bli bra

Feeel, det är ju fram man sitter, alltså där man vill ha kraften. 6x9orna ska som jag nyss sa bara fylla ut bak. Så baslådan och framsystemet på steg, 6x9orna klarar sig gott med stereons effekt. Men om du vill kan du ju även köra dom på steg också såklart, men i första hand framsystemet och basen på steg.
Senast redigerat av ChriZtoffer (19 mars 2009)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

ljudfantast
1 372 Inlägg
19 mars 2009
håller med föregående

573 Inlägg
19 mars 2009
ChriZtoffer skrev:
Miramithe skrev:

Tror du missförstod mig lite, jag menade inte att framsystemet ska "fylla ut", det är 6x9orna som ska göra det. wink

haha ja kanske lite då wink okej ja men då är jag med, men tror fortfarande de e bäst att sätta 5,25or och 6x9 på steget och fixa ett till till basen.

men om man inte vill köpa ett nytt steg så skulle jag nog iaf köra så att man kör 5,25or på HU och 6x9 på steget men man får ställa ner steget mkt för att 6x9orna inte ska spela mer än 5,25orna...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

29 Inlägg
20 mars 2009
Det blir nog bäst om du köper ett eget steg till basarna smile Jag har framhögtalarna och bakhögtalarna till ett steg och basarna till ett eget smile Och det låter fint!

A picture says more than 1000 words

Bas älskare
716 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
så nu fixade vi ett mindre steg till 6*9orna. så tack för alla svar.

Sök