3328
Sök

Ålande bmw 540

elektriker
591 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Hej

Har hittat en bmw 540 -93 som jag har tänkt köpa. Enda problemet är att den ålar sig en del på vägen och har läst på autopower att det kan vara tvärbalksbussningarna som inte var jättedyra att byta men kan det vara något annat som är dyrare/värre?

Mvh Kim

---------------> Kimpan

12 086 Inlägg
21 mars 2009
Det är till 95% silentbussningarna som är slut. Kostar 310kr/st på mekonomen och är rätt fittiga att byta själv. Hört att verkstäder tar 2000kr, minns inte om de v inkl bussningarna lr ej.

Sen finns de massa andra bussningar som kan va slut, 540 är en tung bil. Men mest troligen är silentblocken slut om den ålar sig som du säger.

.......
2 655 Inlägg
21 mars 2009
lika bra du beställer powerflex på en gång också på meca, mekonomen kanske också tar hem, kostar inte mer än orginal men de blir bättre:D...

979 Inlägg
21 mars 2009
min bil ålar sig oxå på vägen wink

Hpc

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
21 mars 2009
steifan skrev:
Bosse Bildoktorn löser problem:

big_smile

Mycket bra video, nu har ni bara att göra likadant. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 mars 2009
JapMax skrev:
Det är till 95% silentbussningarna som är slut. Kostar 310kr/st på mekonomen och är rätt fittiga att byta själv. Hört att verkstäder tar 2000kr, minns inte om de v inkl bussningarna lr ej.

Sen finns de massa andra bussningar som kan va slut, 540 är en tung bil. Men mest troligen är silentblocken slut om den ålar sig som du säger.

BMW tar 2000kr för 1 sida att byta dom mad

Egenföretagare
999 Inlägg
22 mars 2009
Det är rätt vanligt med slitna bussningar i främre länkarmar, samt glapp i styrsnäckan också.

.......
2 655 Inlägg
22 mars 2009
synd du inte va närmare så hade ja kunna bytt dom åt dej nästan gratis;), gjort de där några gånger nu tongue...

12 086 Inlägg
22 mars 2009
Team-Adolfsson skrev:
JapMax skrev:

Fifan.. jag har ju gjort de och med rätt verktyg (som en bmwverkstad borde ha) så går det under timmen båda sidor, 4000kr/timmen låter som en jävla timkostnad.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 mars 2009
JapMax skrev:
Team-Adolfsson skrev:
JapMax skrev:

Fifan.. jag har ju gjort de och med rätt verktyg (som en bmwverkstad borde ha) så går det under timmen båda sidor, 4000kr/timmen låter som en jävla timkostnad.

de är vad dom sa till mig jag vände på ryggen och åkte därifrån när dom sa vad det kostade tongue
sånu står den där den står min 535a utan topp och powerflex silentblock i bagagen roll

Sök