2611
Sök

Volvo 740 d24 startar ej!!

Lastbilschaufför
213 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Hej, jag har en volvo 740 med en d24 i som inte startar. jag har kollat alla glödstift så de glöder. men startar fortfarande inte. Jag provade med att ta bort luftfiltret och spraya startgas då tuffade han igång. sedan funkar den hela tiden när den är varm. men när den har kallnat igen så går det inte. Då får jag ta stargas igen. vad kan felet vara?hmm

En rostfri bil är en bra bil! :)

288 Inlägg
9 oktober 2008
de glöder alltså när du försöker starta, och om den får diesel men inte tänder, så ska det kommma en vit dimma ur avgassystemet. Så frågan är alltså kommer det vit dimma?

4 001 Inlägg
9 oktober 2008
felinställd pump
kass pump
slut motor

har du kollat så glödstiften verkligen glöder när dom sitter på plats?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Mr White
1 072 Inlägg
9 oktober 2008
kolvas skrev:
felinställd pump
kass pump
slut motor

Skulle motorn vara slut skulle den knappast starta utan å glöda då den var varm wink

204 Inlägg
9 oktober 2008
hade ett liknande problem och då hade magnet ventilen på pumpen pajat som har en grön/svart tråd
bytte den och motorn startade utan att ens glöda!
men du kan ju lyssna om den klickar till och gör den det så är det inte det felet iaf
men det är iaf värt ett försök, lycka till

Forummoderator
17 996 Inlägg
9 oktober 2008
Lägg ström direkt från batteriet till magnetventilen och starta sedan. Fortfarande problem så skruva loss oljelocket när du fått igång den och har du rejält med kompression i toppen så kan man misstänka slut maskin..?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Egen företagare
864 Inlägg
9 oktober 2008
glöreläet är nog kasst.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

4 001 Inlägg
10 oktober 2008
Robban 245 skrev:
kolvas skrev:
felinställd pump
kass pump
slut motor

Skulle motorn vara slut skulle den knappast starta utan å glöda då den var varm wink

eeehhh jo, vi hade en gammal merca diesel som bara gick att bogsera igång när den var kall men när den var varm så gick den igång som den skulle.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Lastbilschaufför
213 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
om magnetventilen skulle vara paj skulle den inte starta när den var varm häller?

En rostfri bil är en bra bil! :)

Avstängd
70 Inlägg
24 mars 2009
låder som en d24 som behöver lite kärlek i motor stativet

gör som ford köp volvo

10 287 Inlägg
24 mars 2009
Lyfta fyra månader gammal tråd?

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök