Hej är 16 år och behöver hjälp köpte mig en Bmw för nån månad sen för 6500 kr. Dom sa att Bmw gick varmt när jag köpte den det var spricka i toppen så jag skicka in på planing och renovering på denna jag bytte även kyl och vattenpump och sotnings sats. sen när jag hadde fått i hop allt gick den fortfarande varmt, vad är felet.
Ps lufta i upp förs backe gjorde jag och hadde värmen på fullt gjorde nog det i tre timmar.
Hej är 16 år och behöver hjälp köpte mig en Bmw för nån månad sen för 6500 kr. Dom sa att Bmw gick varmt när jag köpte den det var spricka i toppen så jag skicka in på planing och renovering på denna jag bytte även kyl och vattenpump och sotnings sats. sen när jag hadde fått i hop allt gick den fortfarande varmt, vad är felet.
Ps lufta i upp förs backe gjorde jag och hadde värmen på fullt gjorde nog det i tre timmar.
Behöver hjälp snabbt
vattnet var rostigt även.
om det var en spricka i toppen så måste ju toppen svetsas provtryckte dom toppen ? om inte köp en ny topp och börja om
jo jag luftade när den var i gång och jag vet ej om dom provtryckte den men svetsad är den. ska testa med en trim topp senare om det funkar bättre. kan det vara något annat fel, typ tändningen ps jag har bytt tändstiften ochså
ok provtrycka toppen borde dom ju gort efter dom svetsat den men bättre att prova med en annan topp ska inte ha med tändnigen att göra kolla så att den får fram vatten som den ska
tror jag vet vad felet är var en kontakt som inte satt på i den stora kabelhärvan
tror ni att det kan vara detta fel
då ska den inte koka men har du bara kollat på tempmätarn när den blir varm ? om det bara är mätarn som går upp i temp utan att de kokar i expansionkärlet ?