3370
Sök

Audi s2 köpråd

110 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#1
Jag funderar på att köpa en audi s2. har hittat flera på blocket men det ända som gör att jag tvekar är att
alla i stort sett har rullat mer än 20 000 mil.
Hittade en som rullat 13-14000 mil men den kostade över 100 000
jag vill max lägga ut 50-60 000 men undrar hur bra håller den om man köper en sån och vilka delar
bör man byta ut för att den ska rulla bättre utan att det kostar för mkt. Är det värt pengarna eller kommer jag bara förlora en massa pengar på en bil som kommer att pajja direkt.
Senast redigerat av bil_alskaren (25 mars 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 mars 2009
#2
Något som du ska vara helt beredd på är att försäkring och skatt inte är billigt på dessa bilar.
Dessutom är inte Audi kända för att ha billiga reservdelar, speciellt inte turbomaskinerna.

Kika in på www.nordicaudi.com - forum - sök - (avdelning) Audi S1, S2, RS2 och Ur-quattro. Sökord Köpråd.
Så hittar du bra information.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (25 mars 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 mars 2009
#3
man går ju aldrig + på gammla bilar man får ju aldrig ut de pengarna och den tid man lägger ner på bilarna så fast de gäller ju alla bilar så


110 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#4
Är det stor risk för motorras om jag köper en som rullat mer än 20 000 mil det är väl det jag oroar mig mest över. ???

273 Inlägg
25 mars 2009
#5
bil_alskaren skrev:
Är det stor risk för motorras om jag köper en som rullat mer än 20 000 mil det är väl det jag oroar mig mest över. ???

20tusen mil är den just inkörd jue wink iaf när det gäller audi. nemen har den gått 20tusen normala mil så har den mkt att bjuda på.

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 mars 2009
#6
Ändra din rubrik till (köpråd audi s2 ) om du vill behålla tråden.wink
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar
Senast redigerat av alain (25 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

110 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
#7
AudiTQ-90 skrev:
bil_alskaren skrev:
Är det stor risk för motorras om jag köper en som rullat mer än 20 000 mil det är väl det jag oroar mig mest över. ???

20tusen mil är den just inkörd jue wink iaf när det gäller audi. nemen har den gått 20tusen normala mil så har den mkt att bjuda på.

på vilket sätt menar du vad har den att bjuda på?tongue

Förvalt Värde
61 Inlägg
25 mars 2009
#8
När dem gått runt 20k skulle inte få min mage att knova sig.
Audi är ju ganska kända för att rulla långt. Och sköter man bara om dem så tvivlar ja inte en sekund på att dem rullar lika mycket till utan större kostnader. Då byte av slitage varor.
Är ju en grymt rolig bil för pengarna man lägger ut. Och det tycker nog alla som haft och som ska köpa en S2. Man köper ju inte en sån bil för att stå och putsa och glida på cruisingar direkt smile Så leta efter en som gått lungt är nog döfött. På min var det vacuum slangar samt växellådan som gav upp. Hamna på en summa av 3800:- för byte av växellåda samt slangar.  Och att delarna skulle vara dyrare än någon annan bil har inte jag märkt på någon av mina ådisar, s2 a3 a4.

-=Tryck&Pys: A4 Dtm=-

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 mars 2009
#9
Necken skrev:
När dem gått runt 20k skulle inte få min mage att knova sig.
Audi är ju ganska kända för att rulla långt. Och sköter man bara om dem så tvivlar ja inte en sekund på att dem rullar lika mycket till utan större kostnader. Då byte av slitage varor.
Är ju en grymt rolig bil för pengarna man lägger ut. Och det tycker nog alla som haft och som ska köpa en S2. Man köper ju inte en sån bil för att stå och putsa och glida på cruisingar direkt smile Så leta efter en som gått lungt är nog döfött. På min var det vacuum slangar samt växellådan som gav upp. Hamna på en summa av 3800:- för byte av växellåda samt slangar.  Och att delarna skulle vara dyrare än någon annan bil har inte jag märkt på någon av mina ådisar, s2 a3 a4.

Hur kan du inte ha märkt att delarna i regel är mycket dyrare till Audi om du jämför med tex Volvo, Mb, Saab och Bmw som är rätt vanliga?

De klart, köper man alla sina reservdelar från Biltema så skiljer sig inte prisera så mycket, men alla vågar inte lita på deras grejjer.

Liten jämförelse, jag fick nya bromsbelägg runt om och nya bakdämpare (monroe) till volvon ca 700 kr billigare än jag fick ett fabriksrenoverat utbytes bromsok till Audin.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök