25 mars 2009
Trådstartare
Uppkörning idag, kommer dit till vägverket och det kommer fram en 55 årig kärring med ett leende på läpparna, jag blir glad hoppas hon säger mitt namn, och JA hon ropa upp mig.
Gjorde säkerhetskontroll osv allt gick bra. Körde i 15 min, snackade lite.
Sen helt plötsligt blev helt jävla knäpptyst och sa fan ingenting förutom vart ja skulle köra.
När ja låg i 45 på 50 väg och hade en lastbil bakom SOM SÅKLART TUTAR och är jävla dum i huvet, såklart ja inte får gasa på bara för det, så ja lägger mig precis på 50. Körde förövrigt i 80 på 90 väg, 70 på 80 väg osv. Tyckte det gick skapligt bra. Så kommer vi tillbaks till vägverket, och hon säger "såklart är inte din körning godkänd"... okej vafan? hon säger ja kör i "min egna lilla pluttefart" och irriterar andra förare och hindrar trafiken och sådär, sitter och bara klagar klagar klagar. Vafan få dig ett knull kärringjävel och flyg iväg tänkte jag bara. Bara för ja kör i 5~10 km mindre än hastighetsbegränsningarna så åker ja i min egna lilla pluttefart. och även när ja låg i 50 på en vanlig 50väg så kör lastbilen om mig på en grymt smal väg, helt jävla dum i huvet. haha, tror ja börjat utveckla sjukdomen damp efter denna dagen.
En sak till, alltid vid dom obevakade övergångsställena så bromsade jag ner 10km ungefär, ändå om ja såg det inte kom någon för och visa uppmärksamhet. Hon bara "nu får du nog gasa, kör kör kör"
Tycker ni inte det är fel och klanka ner så mkt?