2437
Sök

fråga ang PPC trimm

12 Inlägg
29 juni 2006
Trådstartare
tjena! tänkte skaffa mer mos i volvon... kollat runt lite på bla ppc trimm från BSR, och allt verkar ju vettigt ...utom priset... så jag tänkte skaffa ett begagnat trimm chip ala PPC , men bsr hävdar ju att PPC-"boxen" gifter sig med den första bilen man pluggar in den i... ! så frågan e om detta går att kringgå, på nåt lättare sätt...nån som har testat? mvh Matz

15 Inlägg
29 juni 2006
Du kan säkert använda ett begagnat men det kommer förmodligen inte funka så bra. Hade ett begagnat chip till min bil men bsr ville inte sätta dit det och ändå hade det suttit i den bilen förut, men förra ägaren var tvungen att byta styrbox. Dom sa det är väldigt noga med att nummer på styrboxen stämmer med chippet. Men spara lite och köp ett nytt ppc det är värt vart enda krona det lovar jag.

Nd4spd

1 268 Inlägg
29 juni 2006
Tänk på att vissa bilar bör man löda om chipet vid trimm det funkar inte me PPC på alla...
iaf inte på OG S40

10 287 Inlägg
29 juni 2006
Njaaa, så väldigt lätt är det inte. Detta är ett kopieringsskydd som precis som säger "gifter" sig med boxens identitet. Fast köper du samma utvecklingsmiljö som chiptillverkarna så kan du säkert knäcka det.

/Göran
PPC Manual-översättare åt BSR

prime1982 skrev:
tjena! tänkte skaffa mer mos i volvon... kollat runt lite på bla ppc trimm från BSR, och allt verkar ju vettigt ...utom priset... så jag tänkte skaffa ett begagnat trimm chip ala PPC , men bsr hävdar ju att PPC-"boxen" gifter sig med den första bilen man pluggar in den i... ! så frågan e om detta går att kringgå, på nåt lättare sätt...nån som har testat? mvh Matz

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök