2508
Sök

Besiktning och dragkrok

12 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Nu närmar besiktningen sig och dragkroken är rostig. Kan inte tänka mig att den går igenom. Även om den skulle göra det hade jag inte vågat använda skiten.
Min fråga är då, kan jag kapa bort kroken med en vinkelslip och sen göra en registreringsbesiktning samtidigt som kontrollbesiktningen?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 april 2009
Du kan ta bort hella dragkrok utan problem, men när det gäller besiktningen , du måste ringa dom, säga att dragkrok är borta och önskar en registreringsbesiktning.
Det kostar lite extra, dom kan göra det i samband med vanliga besiktning enbart om du har bet om det innan.
Därefter kommer inte att står länge på reg bevis att bilen har dragkrok.
Senast redigerat av alain (1 april 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

12 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Jag tror att draganordningen är bultad under bilen. Kan ha fel men men... Måste jag ta av ALLT eller det räcker att kapa själva "armen" ut från bilen?
Det med besiktning och papper verkar ju inte så krångligt för det sköter sig själv, tydligen.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 april 2009
om du kan ta bort allt, det ser bättre ut, jag vet inte vad de säger om du bara kapa armen.
Det bästa du kan göra är att ringa till bilprovningen och höra deras åsikter, dom är inte omöjliga.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

12 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
alain skrev:
om du kan ta bort allt, det ser bättre ut, jag vet inte vad de säger om du bara kapa armen.
Det bästa du kan göra är att ringa till bilprovningen och höra deras åsikter, dom är inte omöjliga.

Ja, jag får ringa imorgon igen. Dock har jag lärt mig att man ALDRIG ska lite på svensk bilprovning...

fotointresserad
2 307 Inlägg
1 april 2009
Du kan kapa rakt av om du vill också, så sa de till mig efter att ha hamrat hål på min dragkrok iaf. Men valde att skruva av sista delen istället då det ser bättre ut

12 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Härligt! Det är en gammal bil som har rostat en del och troligen sitter det så in i hel**te så det får bli att bara kapa av och snygga till så gott det går.

fotointresserad
2 307 Inlägg
1 april 2009
Swantee skrev:
Härligt! Det är en gammal bil som har rostat en del och troligen sitter det så in i hel**te så det får bli att bara kapa av och snygga till så gott det går.

Det gjorde det för mig också så vi fick slipa av bultarna för att få loss det men det ser iaf bättre ut än vad det hade gjort om man kapade.. Men vill du vara helt hundra så tycker jag att du ska ringa in och fråga.. men det var iaf vad de sa till mig så när jag var in

Sök