2793
Sök

Ta bort chrome i grillen på audi a3/s3?

142 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
hej

går det att ta bort chrome listen och de 4 audi ringarna i grillem på audi a3/s3?

38 Inlägg
1 april 2009
Klart allt går med våld, vilja å vasselin.....    men hur blir resultatet....?   bättre köpa en utan från någon stylingfirma...   då får du det utseende som du vill åt, utan att förstöra något.. 

mitt tips..  köp en.. 
kolla på www.realcar.se eller www.scstyling.com  eller någon annan firma..    då hittar du nog d du söker..//Stoffe

38 Inlägg
1 april 2009
Hörru, såg att du höll till i Tierp....

ut på E4an å åk till sc styling ist, gå in och prata med Danne eller Kalle..   dom har mer saker än d du ser på hemsidan...

Lycka till.

//Stoffe

142 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Night-Rider skrev:
Klart allt går med våld, vilja å vasselin.....    men hur blir resultatet....?   bättre köpa en utan från någon stylingfirma...   då får du det utseende som du vill åt, utan att förstöra något.. 

mitt tips..  köp en.. 
kolla på www.realcar.se eller www.scstyling.com  eller någon annan firma..    då hittar du nog d du söker..//Stoffe

ska lacka chromet sedan sätta tillbaka de..

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
2 april 2009
Smidigast är väl att maskera att utom kromet och sen lacka. Men kromet går ju garanterat att ta loss från själva grillen. Grillen och kromet har ju blivit ihopmonterade en gång i tiden, så det borde gå att ta isär.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 april 2009
Man kan ta isär ringarna och ramen från grillen, så kan du slipa ner och lacka allt för sig, sen sätta ihop allt och lacka en gång till, det gjorde jag på A4an smile
https://www1.garaget.org/archive/24/23022/96919/96919-1011114.jpg

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

38 Inlägg
2 april 2009
aha, då e ja med...   men få någon att glasblästra kromgrejerna så sitter färgen 100 ggr bättre...

ja kan hjälpa dig om du kommer in till Uppsala med lösa saker..   

men finns säkert nån närmare som gör det för en fika längd..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 april 2009
Night-Rider skrev:
aha, då e ja med...   men få någon att glasblästra kromgrejerna så sitter färgen 100 ggr bättre...

ja kan hjälpa dig om du kommer in till Uppsala med lösa saker..   

men finns säkert nån närmare som gör det för en fika längd..

Fungerar glasblästring på plast? smile Undrade eftersom det är plast-krom, inte stål.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

38 Inlägg
2 april 2009
kollade på min polares A4 där e d någon form av metall som är kromat..   där går det, men på plast vetti fan..

jag gjorde samma sak på min gamla Mazda, dom har ju en kromad list över grillen..   den blåste jag av kromet på och sen så lacka en polare den svart...   blev skit bra, annars får man symtomen med krom prickar vid stenskott....

inge fint..  och kör man med svart grund och kör på en 4 - 5 lager bas å 2 svängar klar så ser det kanon ut... 

lycka till.

142 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
Man kan ta isär ringarna och ramen från grillen, så kan du slipa ner och lacka allt för sig, sen sätta ihop allt och lacka en gång till, det gjorde jag på A4an smile
http://www1.garaget.org/archive/24/23022/96919/96919-1011114.jpg

tack mäki exakt så jag menade:Ptongue

1337
1 343 Inlägg
2 april 2009
88Danne skrev:
Mäki skrev:
http://www1.garaget.org/archive/24/23022/96919/96919-1011114.jpg

tack mäki exakt så jag menade:Ptongue

sitter bara itryckt i grillen.
Finns små plasthullingar på baksidan som ska trycka in..

I'm not a fighter, I'm a lover!

bmw_e34_projekt
2 april 2009
krom kan det inte bli för mycke av

142 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
jo jo:D

Sök