3073
Sök

Värsta aga diffen

.......
2 655 Inlägg
11 januari 2008
#21
denna ska ja köra me på min så fort ja får sparat ihop till en, de är bästa man kan ha ju. http://www.blocket.se/vi/7454879.htm?ca=3_s

The one and only
1 091 Inlägg
11 januari 2008
#22
turbotony skrev:
tänk på att en svetsad diff nu mera inte går igenom en besiktning enligt bilprovningen, hur dumt de än låter men besiktade min 740 turbo i måndags med svetsad diff å det gick inte längre, har forskat en hel del i detta nu med en del säger att de går å andra inte...

Vad stod att det var för fel det på besiktningspappret?
Har svårt o tänka mig att det stod: fordonet har följande fel. Svetsdiffad bakaxel lol

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

99 Inlägg
11 januari 2008
#23
de borde hålla. vet en som körde me svetsad bakaxel i en 240 me supra motor å den hållde, å den kördes hårt:D

kör volvo 244 glt!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
11 januari 2008
#24
morgis skrev:
de borde hålla. vet en som körde me svetsad bakaxel i en 240 me supra motor å den hållde, å den kördes hårt:D

jo men tillslut går axlarna av, väldigt mycket bättre hållbarhet och körbarhet men en riktig diff!

Jonas

812 Inlägg
22 januari 2008
#25
jo men kostar ju bra mkt mer än vad en svetsad gör tongue jag körde med svetsat på min gamla gle och den svinade vi bra i..  den häll tills den gick å skrot tongue

man lever bara en gång..

82 Inlägg
23 januari 2008
#26
turbotony skrev:
tänk på att en svetsad diff nu mera inte går igenom en besiktning enligt bilprovningen, hur dumt de än låter men besiktade min 740 turbo i måndags med svetsad diff å det gick inte längre, har forskat en hel del i detta nu med en del säger att de går å andra inte...

Det är ju inte så konstigt. GE FAN I ATT SVETSDIFFA, TOTALT LIVSFARLIGT!
(tänker tillbaka på Bmw e30n som damma in i räcket på Mantorp, ni kan ju läsa vad föraren till den bilen skriver om svetsdiffar idag på zatzy)

615 Inlägg
3 april 2009
#27
andreas_hudik skrev:
turbotony skrev:
tänk på att en svetsad diff nu mera inte går igenom en besiktning enligt bilprovningen, hur dumt de än låter men besiktade min 740 turbo i måndags med svetsad diff å det gick inte längre, har forskat en hel del i detta nu med en del säger att de går å andra inte...

Det är ju inte så konstigt. GE FAN I ATT SVETSDIFFA, TOTALT LIVSFARLIGT!
(tänker tillbaka på Bmw e30n som damma in i räcket på Mantorp, ni kan ju läsa vad föraren till den bilen skriver om svetsdiffar idag på zatzy)

Att han inte kan hantera det?

EDIT!!!: Va FAN sitter jag och läser gamla trådar för? Glömmer ju bort att dom är gamla och svarar mad
Senast redigerat av SNL (3 april 2009)

Let's stance!

3 259 Inlägg
3 april 2009
#28
turboforssen skrev:
helsvetsning håller bara man gör det ordentligt  turbokonteinern körde ju med aga diff å det höll

Dom körde med spole om jag inte missminner mig...

Sen det där med att köra med svetsdiff på gatan.. kompisen körde ihjäl sig vid en bakhjulspunka med svetsdiff... dom som har fått bakhjulspunka med svetsdiff vet vad det handlar om! Så var försiktiga!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

-utan 940
1 728 Inlägg
4 april 2009
#30
JonR skrev:
Sen det där med att köra med svetsdiff på gatan.. kompisen körde ihjäl sig vid en bakhjulspunka med svetsdiff... dom som har fått bakhjulspunka med svetsdiff vet vad det handlar om! Så var försiktiga!

MVH/Jon

Exakt vad är det som händer annorlunda om diffen är svetsad när man får punka? Jag tvivlar inte på att det går illa, jag försöker bara se det framför mig. Är det för att det punkterade hjulet inte kan snurra i rätt hastighet utan tvingas snurra lika fort som det hela hjulet? Borde det inte vara lika farligt med en Aussie locker eftersom den är ganska hårt spänd?

213 Inlägg
4 april 2009
#31
Jag har kört  svetsdiff sen min bil byggdes för cirka 2år sedan, fungerat utmärkt. Och har "sprängt" flera däck vid bankörning/drifting i farter runt 100km/h...Jag har då inte lyckast buckla min bil än.


Sök