3561
Sök

Värsta aga diffen

erixon89
9 januari 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet hur den ultimata agadiffen ska ordnas?Svetsa enart eller typ slänga in massa bult och svetsa?tongue

Skåne
269 Inlägg
9 januari 2008
#2
hel svetsa

Man lever bara en gång......

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 januari 2008
#3
jag säger att enbart svetsa annars är det risk för att det blir luftfiker som gör att det inte håller

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 januari 2008
#4
Detroitlocker!!!
Skaffa det istället för att svetsa!
Svetsning håller inte så mkt i längden o ger sämre kör egenskaper
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (9 januari 2008)

C H E V R O L E T <3

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 januari 2008
#5
Children-Of-Bodom skrev:
Detroitlocker!!!

va ska man svetsa en Detroitlocker ? värkar ju lite onödigt:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Volvoskadad
6 017 Inlägg
9 januari 2008
#6
svets ihop dreven och svetsa fast dom i huset

Jonas

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 januari 2008
#7
helsvetsning håller bara man gör det ordentligt  turbokonteinern körde ju med aga diff å det höll

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

778 Inlägg
9 januari 2008
#8
svesta med pine det smälter in bättre så du vet ! big_smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 januari 2008
#9
Sluskk skrev:
svesta med pine det smälter in bättre så du vet ! big_smile

3 fas mag funkar klockrent det åsså tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

12 086 Inlägg
9 januari 2008
#10
Jag svetsdiffa en bakaxel på sierra med 3fas (32 amp, stora handsken wink ) MAG svets, jag smälte ihop allt som fanns plus massa tråd då, jag sätter mitt liv på att den svetsen aldrig kommer gå sönder.

.......
2 655 Inlägg
9 januari 2008
#11
Sluskk skrev:
svesta med pine det smälter in bättre så du vet ! big_smile

alla smälter in bra, de är bara en fråga om hur man ställer svetsen tongue...

KHRacing
10 januari 2008
Trådstartare
#12
JapMax skrev:
Jag svetsdiffa en bakaxel på sierra med 3fas (32 amp, stora handsken wink ) MAG svets, jag smälte ihop allt som fanns plus massa tråd då, jag sätter mitt liv på att den svetsen aldrig kommer gå sönder.

Svetsen nej - det härdade materialet du svetsade i - ja ---  till slut wink

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 januari 2008
#13
KHRacing skrev:
JapMax skrev:
Jag svetsdiffa en bakaxel på sierra med 3fas (32 amp, stora handsken wink ) MAG svets, jag smälte ihop allt som fanns plus massa tråd då, jag sätter mitt liv på att den svetsen aldrig kommer gå sönder.

Svetsen nej - det härdade materialet du svetsade i - ja ---  till slut wink

nja skulle säga drivaxlarna

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
10 januari 2008
#14
JapMax skrev:
Jag svetsdiffa en bakaxel på sierra med 3fas (32 amp, stora handsken wink ) MAG svets, jag smälte ihop allt som fanns plus massa tråd då, jag sätter mitt liv på att den svetsen aldrig kommer gå sönder.

Eller så går härdningen ut ur vitala delar i diffen pga extrem uppvärmning. Men dom som säger att man inte KAN svetsa en diff o få det o hålla har nog aldrig varit någon mästare på att svetsa heller. Att drivaxlar kan ge sig är en annan femma.


1 311 Inlägg
10 januari 2008
#15
ta ur drivaxlarna så du inte tappar härdningen, annars blir det kalas ska du se! annars är en locker för 5 papp ett vettigt alt.

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

19 Inlägg
10 januari 2008
#16
tänk på att en svetsad diff nu mera inte går igenom en besiktning enligt bilprovningen, hur dumt de än låter men besiktade min 740 turbo i måndags med svetsad diff å det gick inte längre, har forskat en hel del i detta nu med en del säger att de går å andra inte...


1 311 Inlägg
10 januari 2008
#17
turbotony skrev:
tänk på att en svetsad diff nu mera inte går igenom en besiktning enligt bilprovningen, hur dumt de än låter men besiktade min 740 turbo i måndags med svetsad diff å det gick inte längre, har forskat en hel del i detta nu med en del säger att de går å andra inte...

sa de varför? finns det nåt utdrag ur vv´s lagar?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

?
1 038 Inlägg
10 januari 2008
#18
turbotony skrev:
tänk på att en svetsad diff nu mera inte går igenom en besiktning enligt bilprovningen, hur dumt de än låter men besiktade min 740 turbo i måndags med svetsad diff å det gick inte längre, har forskat en hel del i detta nu med en del säger att de går å andra inte...

Be dom göra alternativ bromsprov på vägen, för de va väl vid bromsrullarna dom kom på dig roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

1 311 Inlägg
10 januari 2008
#19
är troligtvis nåt med väghållning vid blött/halkigt väglag, släpper ju med en gång!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
11 januari 2008
#20
Evo-Danne skrev:
turbotony skrev:
tänk på att en svetsad diff nu mera inte går igenom en besiktning enligt bilprovningen, hur dumt de än låter men besiktade min 740 turbo i måndags med svetsad diff å det gick inte längre, har forskat en hel del i detta nu med en del säger att de går å andra inte...

Be dom göra alternativ bromsprov på vägen, för de va väl vid bromsrullarna dom kom på dig roll

Kan man be om det??? Enda bilen jag vart med om det är på min volvo valp, kör man i bänk kan fördelningslådan rasa... På typ en xc70 kör de nog däremot i bänk...



Sök